مدیرکل دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی منصوب شد

 آئین تکریم و معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی با حضور قائم مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل استان‌های دیوان محاسبات کشور برگزار شد و مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی معارفه شد.

به گزارش “پیام خاوران”، ابراهیم نامداری در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: انتصاب مدیرکل جدید دیوان محاسبات این استان، در راستای تحقق برنامه‌های این نهاد نظارتی در دوره تحولی جدید مبنی بر نگاه ویژه به ظرفیت‌های نیروی انسانی درون سازمانی و همچنین انتصاب مدیران جوان و بومی است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع معاونین مالی و اداری دستگاه‌های اجرایی کشور که هفته گذشته توسط این نهاد نظارتی و با سخنرانی رئیس جمهور برگزار شد، تصریح کرد: این اجلاس بزرگ برای نخستین بار در تاریخ دیوان محاسبات در این سطح برگزار شد که امیدواریم نقش سازنده‌ای در نظارت‌های دیوان محاسبات و همچنین پیشگیری داشته باشد.

قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل استان‌های دیوان محاسبات کشور گفت: خوشبختانه بخشی از هدف گذاری‌های مورد نظر دیوان محاسبات کشور با برگزاری این رویداد بزرگ محقق شد و برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری پنجمین اجلاس با تشکیل دبیرخانه دائمی دنبال می‌شود.

بهرام جمالی با اشاره به فعالیت‌های ۲٫۵ ساله خود در این استان اظهار داشت: در حوزه فنی و حسابرسی جهت اجرای راهبرد پیشگیرانه و هدایتگرانه مدنظر رئیس کل، ۳۵۰ مورد از انحرافات و تخلفات احصا و به دستگاه‌های اجرایی اعلام شد که نتیجه آن نیز ۷۵ مورد پیشگیری منتج به واریز به حساب واحد خزانه به مبلغ ۵۶ میلیارد تومان، ۸۱ مورد برگشت وجه به حساب دستگاه اجرایی به مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان و اصلاح رویه به مبلغ ۸۴۸ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در حوزه تفریغ بودجه نیز ۳۴۶ حکم از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی و ۲۸۳ مورد عدم رعایت احکام مذکور احصا، مستندسازی و تعیین تکلیف شد.

بیشتر بخوانید   کتابخانه پروفسور معتمدنژاد در روستای دستگرد افتتاح می شود

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی با قدردانی از تمام همکاران و آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید تأکید کرد: دیوان محاسبات خراسان جنوبی از کارمندانی متعهد، جوان و پرتلاش برخوردار است که اقدامات شایسته و مؤثری را در بخش های مختلف از جمله فنی و حسابرسی، تفریغ بودجه، امور فرهنگی و ورزشی رقم زده‌اند.

ابوالفضل حاجی‌نژاد نیز در این مراسم با قدردانی از حسن اعتماد دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، انتخاب موضوعات حسابرسی مبتنی بر آمایش سرزمین، ارتقاء شفافیت، انضباط مالی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مدیران دستگاه‌های اجرایی، ذی‌حسابان و مسئولان مالی دستگاه‌های اجرایی، اهتمام به نظارت میدانی و ارجحیت آن بر نظارت ستادی را از جمله برنامه‌های خود برشمرد.

وی با بیان اینکه بر این باوریم نظارت باید در خدمت توسعه استان قرار گیرد افزود: ریل‌گذاری سیاست‌های کلان دیوان محاسبات کشور در دوره تحولی جدید، نقش‌آفرینی مؤثر این نهاد نظارتی در حل مشکلات آحاد جامعه و گره‌گشایی از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ارتقاء شفافیت، انضباط مالی و الزام به پاسخگویی به عنوان سه پیشران لازم جهت مقابله مؤثر با پدیده فساد و تخلف و پایه‌ریزی نظام مالیه عمومی صحیح قلمداد می‌‌‌شود، گفت: در شرایط فعلی و متناسب با شرایط محیطی استان، نظارت بر ترک فعل مهم‌تر از نظارت بر خود فعل است و تلاش می‌کنیم با شناسایی به موقع تخلفات و پیشگیری از بروز فساد و مقابله با حیف و میل، نقش خودمان را در این مسیر ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه علت وقوع بخش عمده‌ای از تخلفات و خطاها نا آگاهی نسبت به قوانین و مقررات است گفت: در این راستا آموزش‌های صیانت‌بخش به مدیران و کارکنان در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   حریم و بستر رودهای خراسان جنوبی ساماندهی می شود

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها