پرداخت بیش از یک میلیارد تومان برای حمایت از زوج‌ های نابارور خراسان جنوبی

بیمه سلامت خراسان جنوبی، از سال گذشته تا کنون، یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان برای حمایت از زوج‌های نابارور استان پرداخت کرده است.

به گزارش “پیام خاوران”، علی اربابی اظهار داشت: تا کنون حدود هزار و ۹۰۰ نشانِ خدمات برای حدود هزار زوج نابارور در استان ثبت شده است و زوجین مشمول از خدمات مورد نیاز در مراکز درمانی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: از سال گذشته تا کنون یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان برای هزینه‌ های درمان زوج‌های نابارور خراسان جنوبی در قالب نسخه نویسی الکترونیکی، خدمات بستری و خسارت متفرقه از سوی این بیمه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از زوج‌های نابارور و مادران باردار حمایت می‌کند گفت: مادران باردار براساس نتایج ارزیابی وسع، و فرزندانشان هم تا پنج سالگی بیمه می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زوج‌های نا بارور برای برخورداری از حمایت‌های بیمه سلامت باید توسط پزشک زنان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شوند افزود:حمایت‌های سازمان بیمه سلامت از زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته و طبق دستورالعمل جدید محدودیت‌های قبلی برداشته شد.

اربابی گفت: در دستورالعمل جدید ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک، به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد و این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که تحت سقط جنین‌های مکرر قرار می‌گیرند و تا پیش از این نیز بیمه نبودند.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است، افزود: ۹۰ درصد پوشش در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در مراکز ملکی دیگر، تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در خصوص محدودیتی که در برخی مراکز درمان ناباروری در استفاده از این خدمات وجود دارد، گفت: در دستورالعمل جدید هیچ محدودیتی در تعداد دفعات بهره مندی از این خدمات وجود ندارد و اینگونه مشکلات رفع شده است، زیرا در دستورالعمل قبلی تا ۳ بار استفاده از هر خدمت در سال داشتیم که در دستورالعمل جدید، حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند بدون محدودیت از خدمات با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید   تحریم‌ها و برخوردهای دشمنان زمینه‌ساز ایران قوی در سطح بین‌الملل شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها