۴۵۰ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره تجسم هنر فجر ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال ۴۵۰ اثر به دومین جشنواره تجسم هنر فجر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تجسم هنر فجر اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواده ارسال شد اما در سال جاری ۴۵۰ اثر ارسال شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ کارگاه تخصصی آموزشی در رشته‌های مختلف برگزار شد، تصریح کرد: در قالب امضای تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند، برای تولید اثر در این زمینه اقدام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی متذکر شد: این دوره از جشنواره تجسم هنر که در هشت رشته تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری برگزار شد، میزبان نزدیک به ۱۲۸ اثر از هنرمندان استان بودیم که از این تعداد ۲۸ مورد به دبیرخانه جشنواره در سطح ملی راه پیدا کرده است.

وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار شده و رویدادهای پیش رو عنوان کرد: استان خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و شاهد درخشش هنرمندان و فرهیختگان این خطه در سطح ملی و حتی بین المللی هستیم.

فرخنده با اعلام اینکه در دوره بازی‌سازی حدود ۹۰ اثر تولید شده است، خاطرنشان کرد: کنگره ملی ابن حسام در محورهای پژوهشی، علمی و هنری در حال اجرا است که کنگره ملی آن هم سال آینده برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه تحولی این اداره کل در قالب تدوین چشم‌انداز در محورهای قرآن، فرهنگ، رسانه و هنر انجام شده است و ذیل هر کدام هم برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

در این مراسم رونمایی از دو رویداد فرهنگی و هنری انجام و از ۲۴ برگزیده این جشنواره شامل ۱۰ نفر توسط دبیرخانه ملی کشور و ۱۴ نفر هم استانی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید   اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از 17 بهمن درخراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها