شرکت بیش از ۱۷۰۰ نفر در طرح مهارت‌آموزی محیط واقعی کار خراسان جنوبی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از شرکت یک‌هزار و ۷۷۱ نفر در طرح مهارت‌آموزی محیط واقعی کار در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن کامرانی‌فرد صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: رکن اصلی فعالیت اداره کل فنی و حرفه‌ای، آموزش است و جهت اشتغال افراد جویای کار و شاغلین به صورت ویژه دنبال می‌کند.

وی گفت: در بخش دولتی ۱۹ مرکز آموزش مهارتی در ۱۹ گروه هدف با ۱۰۵ کارگاه و ۵۵۰ حرفه آموزشی و در بخش آزاد ۴۰۳ مرکز آموزشی مهارتی با ۳۷۸ حرفه در استان وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: ۱۱ هزار و ۴۰۵ نفر امسال در مراکز آزاد مهارت دیدند و ۲۷ هزار و ۸۹۲ نفر در بخش دولتی آموزش داده شده است.

کامرانی‌فرد تصریح کرد: شاغلین صنوف و سربازان پادگان‌ها، دانشجویان، زندان‌ها، دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،کودکان بیکار و خیابانی، زنان سرپرست خانوار و پناهندگان از جمله گروه‌های هدف مهارتی هستند.

وی ادامه داد: معرفی شدگان به آزمون ۳۰ هزار و ۲۷۰ نفر بودند و افراد حضور یافته ۲۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۱۹ هزار نفر در آزمون قبول شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۱ دانش‌آموز در مدارس آموزش می‌بینند که منجر به مدرک دیپلم تحصیلی می‌شود و سربازان وظیفه با ۴ هزار و ۳۸۰ نفر و حوزه آسیب‌های اجتماعی با ۳ هزار و ۸۶۶ به ترتیب بیشترین گروه بهره‌مند از آموزش‌های فنی و‌ حرفه‌ای هستند.

کامرانی‌فرد با بیان اینکه ۸ کارگاه آموزشی در زندان‌های استان فعالیت می‌کند اظهار داشت: اعطای پروانه کسب، دریافت تسهیلات و جایگزین مدرک تحصیلی، مهم‌ترین کاربرد گواهی‌نامه مهارتی فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۷۷۱ نفر در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی شرکت کردند و بیشترین استقبال مهارت‌آموزان در بخش برادران از رشته تعمیر خودرو و تعمیر لوازم خانگی بوده است.

بیشتر بخوانید   پرواز 15 مرداد تهران - طبس لفو شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: دو پروژه نیمه‌تمام در زیرکوه و طبس وجود دارد که طرح نیمه‌تمام زیرکوه ۴۰ درصد و طبس ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها