آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۳۴۳ واحد مسکونی ویژه دانشگاه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۴۳ واحد مسکونی دانشگاه‌های خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران“، میرمحمد مودی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با هدف احداث مسکن نخبگان، اعضای هیدت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور، عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد همزمان با جلسه شورای عالی مسکن کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد که سهم خراسان جنوبی ۲ هزارو ۳۴۳ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۳۴۳ واحد که در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار احداث خواهد شد، یک هزار و ۲۸۰ واحد در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار مربوط به دانشگاه‌های آزاد و یک هزار و ۶۳ واحد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار مربوط به دانشگاه‌های دولتی است.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم بیان کرد: امروز عملیات اجرایی تامین زمین و ساخت یک هزار و ۶۳‌ واحد مسکن دانشگاهیان در بیرجند با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آغاز می‌شود.

احمد لامعی گفت: در مجموع ۲۰ هکتار زمین به این پروژه اختصاص داده شده و واحدهای مسکونی در مساحت ۹ هکتار احداث می‌شود.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد دانشگاه‌هایی که زمین مازاد داشتند می‌توانستند برای مسکن دانشگاهیان در اختیار این وزارتخانه قرار دهند. پیشنهاد وزارتخانه ابتدا اختصاص ۲ هکتار زمین بود که با توجه به نداشتن محدودیت در اراضی دانشگاه بیرجند، خواستار افزایش سهمیه دانشگاه شدیم.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در نهایت با پیگیری‌های انجام شده ۲۰ هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافت و اسناد مالکیت اراضی در فاز نخست پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید   ۳۰۲ تیم امدادی خراسان جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفتند/مردم توصیه ها را جدی بگیرند

وی افزود: اعضای هیئت علمی، کارمندان شاغل، بازنشستگان‌ و فرزندان بازنشسته دانشگاهیان استان در صورتی که فرم جیم قرمز نداشته باشند زمین در اختیارشان قرار می‌گیرد همچنین براساس تفاهم‌نامه مذکور بین ۲ وزارتخانه، دانشگاه می‌تواند اراضی مسکن را به اعضای بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری نیز واگذار کند.

لامعی گفت: دانشگاه‌هایی که زمین را تامین می‌کنند می‌توانند بخشی از این اراضی را در اختیار سایر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم قرار دهند اما فعلا در اولویت ما نیست و امیدواریم در آینده با اختصاص اراضی بیشتر شرایط برای دانشگاه‌های دیگر نیز فراهم شود و این سایت را به مجموعه دانشگاهی تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ساخت این واحدها تابع قوانین نهضت ملی مسکن است افزود: وظیفه دانشگاه بیرجند تامین زمین بوده که پیشنهاد دادیم واحدها ویلایی (یک طبقه حیاط دار) احداث شود اما به دلایلی با دو طبقه موافقت شده است.

لامعی گفت: در فاز نخست پروژه یک هزار و ۶۳ واحد مسکن برای دانشگاهیان دانشگاه بیرجند احداث می‌شود و پنج هکتار زمین نیز برای ارایه خدمات تعیین شده است.

وی اضافه کرد: باعث مباهات است که در دولت سیزدهم موضوع تامین زمین و مسکن دانشگاهیان در اولویت قرار گرفته است و از این طریق بخشی از مشکلات قشر دانشگاهی استان حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها