پیش بینی ۲۲ محل اسکان در خراسان جنوبی برای در راه‌ماندگان برف/فعالیت ۵۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال شده است. جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی نیز ۲۲ محل برای اسکان اضطراری در راه‌ماندگان برف و کولاک در جاده و شهر‌های استان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش “پیام خاوران” مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: مسافران در راه‌مانده در مسیر جاده‌های متاثر از بارش برف و کولاک در استان توسط این جمعیت اسکان داده می‌شوند.

محمدعلی کاوسی افزود: بدین منظور در شهر خضری و دشت بیاض، پایگاه جمعیت هلال‌احمر و مسجد فاطمه زهرا(س)، در شهر آرین‌شهر مسجد کاظمیه و در شهرستان قاین مسجد بین‌راهی امام رضا(ع)، حسینیه حاج قاسم، پایگاه سه راهی روم و پایگاه داوطلبی هلال‌احمر داخل شهر برای اسکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شهرستان بیرجند حرم امامزادگان باقریه(ع)، پایگاه هلال‌احمر میاباد و پایگاه مزینی، در شهرستان سربیشه مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد راهدارخانه گردنه پدران، پایگاه امداد و نجات سربیشه و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در داخل شهر، مسجد شهر درح، پایگاه هلال‌احمر درح و خانه هلال شهر مود و در شهرستان نهبندان نیز پایگاه شوسف، حسینیه شوسف، مزار سید علی(ع)، پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) هلال‌احمر و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پیش بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مسافران در راه‌مانده می‌توانند در این اماکن از امکانات هلال‌احمر شامل پتو و وسایل گرمایشی بهره‌مند شوند و تا زمان ایمن شدن راه‌ها در این اماکن استراحت کنند.

وی گفت: به دنبال بارش برف و باران ۴۵ پایگاه ثابت و سیار و شعب هلال‌احمر استان در حالت آماده‌باش هستند.

هشدار برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب هشدار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، گفت: نگهداری بهینه از کنتور‌های آب و لوله‌های روباز از یخ‌زدگی در فصل زمستان و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات در فصل زمستان ضروری و به عهده مشترکین است.

بیشتر بخوانید   پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری یکم مهرماه آغاز می‌شود

دوستی با اشاره به برودت هوا و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما و احتمال ترکیدگی لوله‌های رو باز و کنتور‌های آب مشترکین از مردم درخواست کرد نسبت به استفاده از پوشش‌های مناسب از جمله پشم شیشه، موکت و گونی برای عایق‌بندی کنتور‌ها و لوله‌های روباز اقدام کنند.

وی افزود: مشترکین باید در زمان بروز یخبندان از اقداماتی از قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور، که موجب ترکیدگی لوله‌ها و کنتور می شود و باز گذاشتن شیر آب، که موجب هدر رفت آب آشامیدنی و افزایش میزان قبوض آب بهای مصرفی مشترکین خواهد شد جداً خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب با شماره تماس ۱۲۲ در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی سئوالات و راهنمایی هم استانی‌ها می‌باشد، از این رو از مشترکان محترم تقاضا می‌شود در صورت بروز و یا مشاهده هرگونه مشکل با این مرکز تماس بگیرند.

فعالیت بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار در عملیات راهداری زمستانی خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و حدود ۵۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال شده است.

اسداله جلال‌زاده افزود: از شب گذشته در محورهای بیرجند- سربیشه ، سربیشه-درح، سربیشه- نهبندان، نهبندان- زاهدان، بیرجند-قاین، بیرجند-اسدیه، قاین- گناباد، قاین- زیرکوه، زیرکوه-زهان، قهستان- زهان، فردوس- گناباد و سرایان-گناباد شاهد بارش برف و در محورهای بیرجند- خوسف، خوسف-خور، دیهوک-طبس و دیهوک- راور شاهد بارش باران بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان، ۶۰ درصد راه‌های استان از بارش‌ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم‌های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان به صورت روان برقرار است.

بیشتر بخوانید   دبیر اجرایی خانه مطبوعات و رسانه خراسان جنوبی منصوب شد

وی بیان کرد: بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

جلال‌زاده تصریح کرد: با حضور به موقع راهداران در صحنه طی شبانه روز اخیر به ۱۲۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امداد‌رسانی شد.

وی تأکید کرد: دراین ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی به صورت مستمر و فعال ادامه دارد تا شهروندان مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به مه گرفتگی در محورهای سربیشه-درح، بیرجند- قاین و بیرجند- اسدیه اشاره کرد و یادآور شد: به هموطنان و هم استانی‌ها توصیه می‌شود تا پایان فعالیت سامانه بارشی از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

غیر حضوری شدن مدارس شهرستان قاین و ابتدایی بیرجند به علت بارش برف

مدیر ل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز از غیر حضوری مدارس  شهرستان قاین در تمام دوره‌های تحصیلی و دوره‌های ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان بیرجند در شیفت صبح خبر داد.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، اظهار داشت: به علت بارش شدید برف، یخبندان شدید و لغزندگی معابر، مدارس شهرستان‌های قاین در تمام دوره‌های تحصیلی و دوره‌های ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان بیرجند فردا دوشنبه، هفتم اسفند ماه غیر حضوری است.

تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ۶ شهرستان استان به دلیل برودت هوا

به دلیل برودت هوا، ادارات و دستگاه های اجرایی در ۶ شهرستان استان امروز تعطیل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و جانشین استاندار خراسان جنوبی در ستاد بحران استان  با اعلام این خبر شب گذشته گفت: با توجه به افت شدید دما و ضرورت مدیریت مصرف گاز، ادارات، دستگاه‌ های اجرایی و دانشگاه ها در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، زیرکوه و قاینات دوشنبه ۷ اسفندماه تعطیل است.

بیشتر بخوانید   محدودیت‌های تردد در خراسان‌جنوبی پایان یافت

علیرضا عباس زاده افزود: آموزش در همه مقاطع تحصیلی و در دو نوبت صبح و عصر در این ۶ شهرستان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

به گفته وی؛ دستگاه‌های خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از این قاعده مستثنی بوده و به روال شرایط عادی خدمات‌دهی خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر تداوم سرما طی چند روز آینده و افت شدید دما که افزایش میزان مصرف گاز را به همراه خواهد داشت، لذا ستاد مدیریت بحران در راستای پایداری گاز در بخش خانگی، این تصمیم را اتخاذ کرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه در برخی استان های دیگر کشور از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی نیز احتمال افت شدید دما گزارش شده، به شهروندان توصیه کرد:  به جهت حفظ پایداری شبکه، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور مدیریت شرایط موجود اشاره و گفت: گاز تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی تا روز شنبه دوازدهم اسفندماه قطع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات مکلف هستند از سوخت دوم و جایگزین استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها