انصراف ۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات در خراسان جنوبی از دور رقابت

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از انصراف ۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات در استان از دور رقابت خبر داد و گفت: امسال تعداد شعب اخذ رأی در استان ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران” موسی سلیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: با انصراف ۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات در استان، آمار کاندیداهای استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به  ۸۳ نفر رسید.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: قبل از این آمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی ۱۱۴ نفر بوده است.

وی بیشترین آمار انصرافی‌ها را مربوط به حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه اعلام کرد و گفت: آمار انصرافی‌ها در این حوزه انتخابیه ۱۲ نفر است.

سلیمی با اشاره به اینکه آمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده در حوزه فردوس، طبس،سرایان و بشرویه ۳۲  نفر بود خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد نامزدهای نهایی در این حوزه انتخابیه ۲۰ نفر است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی، آمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه را  ۲۸  نفر برشمرد و گفت: با انصراف  ۸ نفر، تعداد نامزدهای نهایی در این حوزه انتخابیه به ۲۰ نفر رسید.

وی به انصراف ۷ نفر از نامزدها در حوزه  انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اشاره کرد و اظهار داشت: آمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده در این حوزه از ۴۰ نفر به  ۳۳ نفر رسیده است.

سلیمی بیان کرد: در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده ۱۴ نفر بود که با انصراف ۴ نفر از کاندیداها، از بین ۱۰ نفر نامزد باقیمانده در دور رقابت‌ها، یک نفر راهی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

پیش‌بینی۷۶۶ شعبه اخذ رأی در سطح استان خراسان جنوبی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از سهم ۳۸ درصدی مدارس از تعداد شعب اخذ رأی استان خبر داد و گفت: برای انتخابات یازدهم اسفند ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش‌بینی شده است که این تعداد شعبه اخذ رأی به نسبت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزایش ۱۳ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید   تشکیل ۳۲۵ پرونده تخلف از واحدهای صنفی خراسان جنوبی

سلیمی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد شعب در مدارس مستقر می‌شوند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۳ شعبه به صورت ثابت در مدارس مستقر می‌شوند و ۴ شعبه ثابت در مراکز بهداشتی و درمانی استان مستقر هستند. تعداد ۱۱۷ شعبه ثابت و سیار نیز در مساجد و حسینیه‌ها مستقر می‌شوند.

به گفته وی از مجموع شعب پیش‌بینی شده برای این دوره از انتخابات، ۲۸۵ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف (۱۶۷ ثابت و ۱۱۸ سیار)، ۱۸۹ شعبه در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه (۱۲۰ ثابت و ۶۹ سیار)، ۱۲۶ شعبه در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه (۴۰ ثابت و ۸۶ سیار) و ۱۶۶ شعبه در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه (۸۶ ثابت و ۸۰ سیار) هستند.

برای برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی آمادگی کامل داریم

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز گفت: با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، بستر برای برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی فراهم است.

سیدمحمدرضا طالبی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و همه امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بسترهای لازم فراهم شده تا مردم با آگاهی کامل و فراغ بال پای صندوق‌های رأی آماده شوند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

فعالیت بیش از ۱۸ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان

طالبی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۷۶۶ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده، اظهار داشت: از این تعداد ۳۴۹ شعبه در مناطق شهری مستقرند و ۴۱۷ شعبه هم در سطح روستاهای استان فعالیت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید   مبلغ مالیات80درصد اظهارنامه های ارسالی صاحبان مشاغل و کسبه خراسان جنوبی صفر است

وی ادامه داد: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی برای شعب اخذ رأی استان ، دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی برای تمام شعب اخذ رأی تأمین شده و در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

به گفته وی؛ بیش از ۱۸ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

رسیدگی به جرائم انتخاباتی در روز انتخابات

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز از فعالیت شعب رسیدگی به جرائم انتخاباتی در روز ۱۱ اسفند و همزمان با برگزاری انتخابات خبر داد.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد گفت: شعب ویژه‌ای در دادسرا‌ها و دادگاه‌های استان برای رسیدگی به جرائم روز انتخابات در نظر گرفته شده و آمادگی کامل داریم تا در روز وی بیان کرد: در تمام شهرستان‌ها، هم در دادسرا‌ها و هم در دادگاه‌ها شعب ویژه‌ای تشکیل می‌شود و ضابطان و قضات در روز جمعه در محل کاری به صورت کشیک و ۲۴ ساعته حضور دارند و دادستان‌ها نیز برای نظارت بیشتر از شعب اخذ رأی بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها