خدمات رسانی تیم‌های اعزامی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۱۵ روستای سیل‌زده سیستان‌ و بلوچستان

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ تیم‌ عملیاتی اعزامی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ۱۵ روستای سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش “پیام خاوران“، رضا قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ تیم عملیاتی از شعب و ستاد هلال‌احمر استان خراسان جنوبی در مناطق سیل‌زده سیستان‌و بلوچستان حضور یافتند. مأموریت این تیم‌های امدادی از ۱۳ اسفندماه در مناطق سیل‌زده چابهار آغاز شده است.

وی گفت: تیم‌های عملیاتی استان پس از تقسیم‌بندی به روستاهای سیل‌زده نوبندیان، نوک‌آباد، چمپانی بازار، جقلبیت، کهیربرز بالا، دمپک، گزمنزل، کرگی یزدان، پنجشنبه‌بازار، شریش بازار، باهوکلات، سعیدآباد اعزام شدند و برای ارزیابی و امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از ارزیابی ۱۵ روستای سیل‌زده خبر داد و تصریح کرد: تیم شعبه بیرجند به روستای نوبندیان، تیم شعبه سرایان به روستای نوک‌آباد، تیم شعبه زیرکوه به روستای نوبندیان، تیم شعبه قائن به روستای جُقلبیت، تیم شعبه خوسف به روستای کَهیربُرز بالا، تیم ستاد استان به روستای دَمپک، تیم شعبه سربیشه به روستای گَزمنزل، تیم شعبه فردوس به روستای کرگی یزدان و تیم شعبه درمیان به روستای پنجشنبه‌بازار اعزام شدند.

قاسمی از حضور سه نفر از تیم ارزیاب در روستای کرگی‌گزدان(جان محمد) نیز خبر داد و گفت: این روستا با ۹۹ خانوار شامل ۴۰۰ نفر درگیر آب‌گرفتگی بودند که منازل مسکونی آن از سوی تیم خراسان‌جنوبی ارزیابی شد.

وی با اشاره به عملکرد تیم اعزامی سربیشه، تصریح کرد: دو نفر از تیم ارزیاب این شهرستان به روستای گزمنزل با ۲۵۰ خانوار و یک هزار و ۲۵۰ نفر سکنه برای ارزیابی در این روستا مستقر شدند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوی تصریح کرد: تیم سربیشه از ۱۰۰ خانه آسیب‌دیده بازدید کردند که سه منزل به صورت جدی و کامل تخریب شده و ۴۰ منزل نیز خسارت دیده بود.

بیشتر بخوانید   بیش از 46 هزار نفر در خراسان جنوبی به نام حضرت علی (ع) نامگذاری شدند

قاسمی اظهار داشت: توصیه‌های لازم برای جلوگیری از خسارت در بارش‌های پیش‌رو و باز کردن مسیرهای آب و پشت‌بام‌ها به اهالی روستا داده شد.

وی به اقدامات تیم شهرستان سرایان در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این تیم نیز به منطقه دشتیاری بخش باهوکلات، روستای نوک‌آباد، مندوک‌بازار اعزام شد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این ارزیابی از ۵۸ منزل مسکونی بازدید و از ۱۳۰ خانوار سرکشی شد گفت: در این بازدید ۲۲ رأس دام سبک و دو رأس دام سنگین تلف شدند و ۱۲ منزل آسیب‌دیده و نیاز به تعمیر داشت.

قاسمی تصریح کرد: طی ارزیابی این تیم محدودیت در دسترسی به آب شرب، تخلیه آب معابر بین منازل و خوراک و لوازم بهداشتی از مشکلات اصلی این روستا بود.

وی از جابجایی مکان کانکس‌های مدرسه به دلیل قرار داشتن در محل تجمع آب و تخلیه و انتقال آب منازل و معابر تردد در روستا توسط تیم عملیاتی سرایان خبر داد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع تیم‌های عملیاتی استان یک هزار و ۴۸۲ خانوار را مورد ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۱۸۴ خانوار و ۲۵ منزل مسکونی آسیب‌دیده بودند.

قاسمی از توزیع ۷۲۰ بطری آب معدنی و ۱۷ کیلوگرم نایلون در روستاهای آسیب‌دیده خبر داد.

اعزام ۱۴ تیم امدادگر از خراسان جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از اعزام محموله جدید کمک‌های استان و اعزام ۱۴ تیم امدادگر از استان به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمدعلی آخوندی با اعلام این خبر اظهار داشت: محموله ماشین آلات سنگین شامل یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه لودر و یک دستگاه تانکر آبرسانی به سیستان و بلوچستان اعزام شد.

بیشتر بخوانید   اجرای پیوند پنج هزار اصله درخت پسته در باغ های شهرداری فردوس

وی، هم‌افزایی و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای را در راستای تأمین این ماشین آلات مؤثر خواند و از ارتباط مستمر ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران استان سیستان و بلوچستان در راستای تأمین نیازهای مناطق سیل زده خبر داد و تأکید کرد: پیگیری‌ها برای تأمین و اعزام نیازهای اعلام شده ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه ارسال کمک‌های جمعیت هلال احمر استان به سیستان و بلوچستان از چند روز قبل آغاز شده گفت: اعزام ۱۴ تیم امدادگر به ظرفیت ۵۴ نیروی تخصصی و اعزام هزار تخته پتو، ۳ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی، ۵ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم نایلون و … از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستاست.

آخوندی اظهار داشت: ۷ دستگاه پیکاپ، ۳ دستگاه کامیونت، ۳ دستگاه هایلوکس، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه تریلی نیز از طریق جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیل‌زده اعزام شده و امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها