بیش از ۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور جابجا شد

سرپرست اداره کالا اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال  توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل  جاده‌ای بیش از ۷ میلیون تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی علیزاده با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش رانندگان سختکوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای امسال ۷ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۶۶ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان سیمان کیسه‌ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله‌ای، سنگ سنگبری و خاک معدنی بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی کالاها بیش از ۳۸۷ هزار برگ بارنامه طی ۱۱ ماه امسال در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

علیزاده با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح کرد: ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا ۵ هزار و ۹۷۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۰ هزار و ۲۴۸ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

وی یادآور شد: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید   307 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزايی در خراسان جنوبی پرداخت شد

علیزاده خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها