۴۶۶ واحد راکد یا نیمه‌فعال در خراسان‌جنوبی احیا شد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در دو سال گذشته ۷هزار واحد تولیدی در کشور احیا شد که از این تعداد ۴۶۶ واحد راکد یا نیمه‌فعال در خراسان‌جنوبی بوده است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در دیدار با ایثارگران و فرزندان شهدای شاغل در استانداری، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان و تبریک سال جدید، اظهار داشت: خانواده شهدا و ایثارگران سرمایه‌های معنوی کشور به‌شمار می‌روند و رسیدگی به مشکلات آنان وظیفه مدیران است.

وی با تأکید بر اینکه شهدا با نثار خون خود زمینه حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور را فراهم آورده‌اند، تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، انگیزه و انرژی ما را برای خدمت به مردم بیشتر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای برگزاری یادواره شهدای منتسب به وزارت کشور در استان، دیدار با خانواده شهدا را از برنامه‌های خود عنوان کرد که بی‌وقفه و به‌شکل مستمر در حال انجام است.

کاهش تورم نقطه به نقطه در دولت سیزدهم

وی به تبیین دستاوردهای دولت در دو سال گذشته پرداخت و متذکر شد: سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در سطح ملی و استان بودیم و مقام معظم رهبری در باره تحقق شعار سال گذشته فرمودند “کارهایی در هر دو بخش شعار سال انجام شد، اما نه به‌قدر مطلوب” که این موضوع نشانگر آن است که حوزه‌های مختلف داخلی و به‌ویژه خارجی در حال فعالیت و کار در اوج تحریم‌ها و بی‌پولی است و اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم در حال وقوع است.

قناعت با بیان اینکه “مطالبه رهبری در این زمینه تداوم اتفاقات خوب سال گذشته است”، افزود: سه سال است شاهد رشد اقتصادی چهار درصد در کشور هستیم و این در حالی است که در هشت سال گذشته رشد اقتصادی کشور در حد یک درصد بود.

بیشتر بخوانید   بزرگترین بوستان سرایان افتتاح شد

به‌گفته وی، تورم نقطه به نقطه ۵۵ درصد در این دولت به ۳۵ درصد رسیده که نشانگر آن است که نه‌تنها تورم افزایش نیافته بلکه کاهش هم داشته است.

روستاهای ۱۰خانواری استان گازرسانی شد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دولت حتی روستاهای ۱۰خانواری استان هم گازرسانی شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی بیمارستان زیرکوه هم انجام شد.

وی با ابراز اینکه ۹۸ درصد انتخابات در خراسان جنوبی با ایجاد زیرساخت‌های مربوط به فیبر نوری به‌شکل آن‌لاین برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته ۷ هزار واحد تولیدی در کشور احیا شدند که از این تعداد ۴۶۶ واحد راکد یا نیمه‌فعال در خراسان جنوبی بوده است.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان

قناعت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان خبر داد و اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود پنج هکتار وارد محدوده شهری شده است و با رفع مشکل تأمین منابع اعتباری، کار احداث راه‌آهن در ۱۲ قطعه از ۱۵ قطعه آن در خراسان جنوبی شروع شده است.

استاندار خراسان جنوبی از انتقال آب به استان گفت و با اعلام اعتبار ۵۰همتی این پروژه، ادامه داد: با انجام این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به استان منتقل می‌شود.

به‌گفته وی، بر اساس بررسی انجام‌شده سال ۱۴۲۵ کسری آب استان ۶۰ میلیون مترمکعب است که با انتقال آب دریای عمان در سال ۱۴۰۴ این کار اجرایی می‌شود.

امسال فاز اول انتقال گاز به استان به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه فاز اول انتقال گاز به استان هم در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اعتبار اجرای پروژه گازرسانی به نهبندان و سربیشه هشت هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید   ادامه بارش ها تا ۲۴ ساعت آینده در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های اصلی هر اقدامی، ایجاد پست برق است و با وجود اینکه در ۴۳ سال گذشته سه پست ۴۰۰ کیلووات در استان ایجاد شده، در دو سال گذشته دو پست ۴۰۰ کیلووات را عملیاتی کرده‌ایم.

گردآوری گنجینه جامعی از خاطرات شهدای منتسب به وزارت کشور در استان

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران نیز در این جلسه با بیان اینکه جمع‌آوری خاطرات خانواده شهدا از برنامه‌هایی بود که در دستور کار این یادواره قرار گرفت، تأکید کرد: گنجینه جامعی از خاطرات شهدا و خانواده‌های شهدای منتسب به وزارت کشور در استان گردآوری شده است.

افسانه زارعی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همراهی معاونت توسعه، حوزه اداری و مالی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استانداری، دومین یادواره شهدای منتسب به وزارت کشور در استان شامل استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ثبت احوال برگزار شد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران با بیان اینکه مقدمات کار برای تشکیل گروه جهادی با حضور همکاران شاغل در استانداری در حال انجام است، اظهار داشت: این گروه با حضور در زیرکوه و سربیشه، به مردم این شهرستان ها خدمات ارائه خواهند کرد.

زارعی همچنین خاطرنشان کرد: با دستور استاندار، پیکر پاک و مطهر شهید گمنام در استانداری به خاک سپرده شد تا شاهد اقدام ماندگاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

در این دیدار تعدادی از حاضران مواردی مانند نام‌گذاری معابر شهری به نام شهدا، اقدام برای حل مشکلات خانواده شهدا، تشکر از نگاه ویژه استاندار به شهدا و خانواده شهدا، ضرورت انجام آسیب‌شناسی اولین کنگره دو هزار شهید استان و غیره را یادآور شدند و در پایان هم جانبازان و فرزندان شهید استانداری تقدیر شدند.

بیشتر بخوانید   گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی بیرجند

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها