۳۰ هزار نفر از حجاج ۱۴۰۳ به سرزمین وحی مشرف شدند

مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه در حج ۱۴۰۳ گفت: تا به امروز حدود ۳۰ هزار نفر از حجاجی که مقرر بود امسال به سرزمین وحی مشرف شوند در عربستان حضور دارند.

به گزارش “پیام خاوران” غلامرضا رضایی اظهار داشت: تا به امروز حدود 30 هزار نفر از حجاجی که مقرر بود امسال به سرزمین وحی مشرف شوند در عربستان حضور دارند که از این تعداد حدود 20 هزار نفر در مکه مکرمه و 10 هزار نفر در مدینه منوره حضور دارند.

وی بیان کرد: از 3 روز قبل پروازهای جده و از 13 روز قبل پروازهای مدینه آغاز شده و تمام زائرین ما که حدود 60 درصد از کل زائرین هستند از طریق فرودگاه مدینه و 40 درصد از طریق فرودگاه جده وارد عربستان می‌شوند.

مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه در حج 1403 با بیان اینکه زائرینی که از طریق فرودگاه جده وارد عربستان می‌شوند دو بخش هستند، تصریح کرد: براردان و خواهران اهل سنت که پس از ورود به جده وارد مکه می‌شوند و در هتل‌ها مستقر و اعمال عمره اول خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مابقی زائرین نیز از فرودگاه جده رهسپار جحفه می‌شوند خاطرنشان کرد: زائرین ما بر اساس فقه اگر محرم شدند و بخواهند در روز وارد مکه شوند باید از اتوبوس‌های سرباز استفاده کنند.

رضایی یادآور شد: در این صورت زحمت مضاعفی برای زائرین ایجاد می‌شوند که در این راستا یک استراحتگاهی در بین مسیر فرودگاه جده به جحفه پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   زائران حج تمتع خراسان جنوبی ارز خود را در فرودگاه تحویل بگیرند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها