ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از 15 خردادماه تغییر می کند

  • کدخبر: 59795
  • یکشنبه ۱۳ خرداد ۰۳ - 17:42

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: ساعت کاری ادارات و دستگاه های اجرایی استان از 15 خردادماه تغییر می کند.

به گزارش “پیام خاوران“، ناصر ناصری با بیان این مطلب، اظهار داشت: ساعت کار تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه ها، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه 1403 از ساعت 6:00 الی 13:00 خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساعت آغاز و خاتمه کار ادارات به استناد مصوبه هیئت وزیران و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، تغییر کرده، اظهار داشت: شهرداری‌ها و دیگر بخش‌های مربوطه مکلفند به منظور خدمات رسانی به شهروندان منطبق با ساعات کاری جدید، درخصوص تأمین وسایل ایاب و ذهاب عمومی، برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دمای محیط کار ادارات باید بر حداقل 25 درجه سانتیگراد تنظیم شود، متذکر شد: سیستم‌های سرمایشی از ساعت 12 هر روز (یک ساعت قبل از پایان کار) از مدار خارج شده، روشنایی داخل ساختمان در بازه زمانی مذکور تا حد امکان کاهش یابد و روشنایی محوطه بیرونی نیز به حداقل برسد.

ناصری با اشاره به شرایط جوی در برخی مناطق استان، ادامه داد: با عنایت به گرمای بیش از حد هوا، سیستم‌های سرمایشی در مناطق گرمسیر استان ( شهرستان‌های طبس و نهبندان)  همزمان با ساعت خاتمه کار ادارات از مدار خارج شوند. دستگاه‌های اجرایی موظفند شرایط را به نحوی مدیریت کنند که مصرف برق آنها 30 درصد نسبت به دوره پایه سال گذشته در ساعات اداری و 60 درصد مصرف آنها در بعد از ساعات اداری نسبت به همان روز کاهش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام اداراتی که مولد برق اضطراری در اختیار دارند، باید ترتیبی اتخاذ کنند که در ساعت پیک مصرف تابستان بار مصرفی مجموعه را از مولد تأمین کنند.

بیشتر بخوانید   موافقت کمیسیون ماده 11 با راه اندازی 3 واحد تولیدی در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها