دانشگاه بیرجند از 10 کشور دنیا دانشجو پذیرش می‌کند

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در سال تحصیلی آینده از ۱۰ کشور دیگر دنیا از جمله آفریقا دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، احمد لامعی گیو اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی ما در دولت سیزدهم بین‌المللی‌سازی دانشگاه بوده که در این زمینه تعداد دانشجویان بین‌الملل از حدود ۱۸۰ نفر در دولت قبل اکنون به ۶۰۰ دانشجو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده از ۱۰ کشور دیگر دنیا از جمله آفریقا دانشجو پذیرش خواهیم کرد افزود: پا را از افغانستان فراتر گذاشته و به شبه قاره هند ورود کرده‌ایم و همه تلاش ما این است که دانشگاه بیرجند را به قطب بین‌المللی شرق کشور تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند در ۲ سال گذشته با ۱۷ کشور جهان تعامل علمی برقرار کرده است، عنوان کرد: همچنین با ۱۴ کشور دنیا تفاهم‌نامه‌های علمی و پژوهشی در زمینه تبادل علمی استاد و دانشجو، قرارداد‌های پژوهشی و پایان نامه‌های مشترک منعقد شده است.

وی گفت: اکنون ۳۸ پروژه نیمه تمام از دولت‌های قبل در دانشگاه بیرجند وجود دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از ۱۴ سال قبل بر می‌گردد و برخی از این پروژه‌ها در دولت سیزدهم به حدود ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: پروژه‌هایی از جمله سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی، موزه مفاخر دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، المان (نماد) شهدای گمنام، دانشکده ادبیات، دانشکده هنر و علوم تربیتی، سالن ورزشی چند منظوره خواهران، چهار بلوک خوابگاه دانشجویی و باغ امیریه در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی عملیاتی و اجرایی شود شاهد انقلابی در عرصه عمرانی در دانشگاه بیرجند خواهیم بود مشروط به اینکه اعتبارات سفر به استان تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید   بیش از  203 نفر نیروی راهدار در عملیات راهداری دومین برف زمستانی خراسان جنوبی فعالیت دارند

لامعی گفت: بر اساس آخرین آمار ۴۰ هزار و ۶۸۳ دانشجو در دانشگاه‌های خراسان جنوبی با هزار و ۵۰ عضو هیات علمی مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۶ سال سابقه و کارکرد علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، بزرگترین و قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی این استان محسوب می‌شود.

وی از افزوده شدن ۲۰ رشته جدید در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: اکنون بیش از ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه فعال است و اغلب رشته‌های جدید در حوزه تحصیلات تکمیلی و دکتری بوده است.

لامعی گیو از تحقق و اجرای طرح بورس صنعتی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: هدف اصلی بورسیه صنعتی تربیت نیروی متخصص با تضمین آینده شغلی است و بدون شک تحولات خوبی در عرصه‌های آموزش و حوزه‌های دیگر شکل می‌گیرد که در تاریخ کشور به یادگار خواهد ماند.

رئیس دانشگاه بیرجند، تصریح کرد: در حالی که بسیاری از دانشگاه‌های کشور با ریزش دانشجو مواجه بودند تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی جاری افزایش یافت و اکنون به طور رسمی ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها