رئیس شورای ملی زعفران ایران : مزارع زعفران کشور شناسنامه دار می شوند

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: برای حمایت از محصول زعفران و مدیریت برفرآیند کاشت، داشت وبرداشت، مزارع زعفران کشور شناسنامه دار می شوند.

به گزارش ” پیام خاوران “، محسن احتشام شامگاه در جمع کشاورزان زعفرانکار خراسان جنوبی در قاین اظهار داشت: برای برداشت زعفران و به منظور رهگیری محل تولید این محصول به مزارع  کد ۱۳ رقمی اختصاص داده می شود که می توان از طریق آن، محل تولید زعفران و اصالت آن را شناسایی کرد.

 

وی بیان کرد: این شناسه ۱۳ رقمی شامل کد پستی محل، روستا، کشاورز، مزرعه، کد کشور و کد استان تولید کننده است که می توان آن را چه در داخل و چه در خارج از کشور رهگیری کرد.

 

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران ۱۲۰ هزار هکتار در کشور است گفت: از مزیت های این طرح این است که می توان محصول خالص و حاصل تلاش کشاورز را از محصول تقلبی موجود در بازار متمایز کرد.

 

احتشام با بیان اینکه داشتن شناسه ۱۳ رقمی نشان دهنده محصول با شناسنامه و بااصالت است  تصریح کرد: رهگیری محصول زعفران با این شناسه ۱۳ رقمی، به گونه ای است که افتخار بهترین محصول به خود کشاورز برمی گردد و مشخص می شود که کدام کشاورز با حجم زمینی که در اختیار داشته و میزان برداشتی که انجام داده، محصول باکیفیت تری تولید کرده است.

 

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی استان هایی که در زمینه کشت زعفران فعال هستند، تشکل های بخش خصوصی، اتحادیه ها و تعاونی های مناطق زعفران کاری می توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید   اختصاص 500 میلیون تومان برای تأمین تجهیزات درمانی شهرستان زیرکوه
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها