فرهنگ پهلوانی،پیام آورصلح،جوانمردی‌و فتوت است

رییس انجمن پهلوانی کارگران جمهوری اسلامی در پیامی با تبریک روز فرهنگ پهلوانی گفت: فرهنگ پهلوانی،پیام آورصلح،جوانمردی و فتوت است.

به گزارش” پیام خاوران “متن پیام تبریک علی سنگکی رییس انجمن پهلوانی کارگران جمهوری اسلامی به این شرح است.

روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای فرصت خوبی است برای پرداختن به موضوع ارزشمندی  که خصایل گرانبهای انسانیت را در خود نهادینه کرده است.

زورخانه، خانه نیرومندی، شجاعت، آیین همت، پرورش روحیه سخاوت، جوانمردی میهن دوستی، و ترکیبی از هنر و ادب است. ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش ارزش هاست، ارزش های نیک که مردمان را به سوی صلح و نوع دوستی و ظلم ستیزی فرا می خواند. این ورزش آمیخته با فرهنگی است که در خون ایرانیان عجین گشته و ریشه در خاک پاک سرزمین ایران دارد..

فرهنگ پهلوانی میراثی است که امروزه جوامع از هر لحاظ نیازمند آن می باشند و در تمامی دنیا ستوده می شود. این گوهر گرانبهای زورخانه نماد سخاوت، ایثار، از خودگذشتگی، جوانمردی، شجاعت، و افتادگی است و نباید فراموش کرد «آنجا که آه مظلومی است بر دل پهلوان است».  مرام پهلوانی ورزش را از یک امر کاملا جسمی و فیزیکی بیرون آورده، چرا که زورخانه مکتب تربیت جسم و روح است. .

نبرد امیرالمؤمنین علی (ع) در روز خندق و ضربت تاریخی ایشان در ۱۷ شوال سال پنجم هجری قمری که بـه تعبیر پیامبر (ص) «افضل من عبادة ثقلین» بود با اخلاص، تسلط بر نفس، عبودیت و توکـل بـر خداونـد، و منشـی پهلوانانه همراه بود که از همان روز و تا انتهای تاریخ به الگویی برای تمامی جوانمردان و به ویژه ورزشکاران تبدیل شده است.

اینک در سالروز ۱۷ شوال که به نام “روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای” نامگذاری شده است، لازم مـی دانم از تمامی مدیران ، مرشدان، مربیان و ورزشکاران علی الخصوص دست اندرکاران فرهنگ و ورزش که هر ساله برنامه‌ها و رویداد‌های ارزشمندی را بـرای بزرگداشت فرهنگ پهلوانی طراحی و اجرا می‌کنند صمیمانه سپاسـگزاری کنم.

بیشتر بخوانید   مجتمع فولاد قاین به قطب فولاد شرق کشور تبدیل می‌شود

علی سنگکی

رییس انجمن پهلوانی کارگران ج.ا.ا

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها