حمایت مالی و معنوی از سازمان های مردم نهاد محیط زیست محقق می شود

نشست پایانی سال ۹۸ سمن های محیط زیستی استان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش “پیام خاوران “سمن های فعال محیط زیستی استان در نشست دو ساعته با دکتر پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اکبری مدیرکل حفاظت به بحث ، گفتگو، اظهار نظر و پیشنهاد در خصوص موضوعات مختلف زیست محیطی در استان پرداختند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه با همکاری محیط زیست استان سند راهبردی پیگیری می‌کنیم، افزود: لازم و شایسته است تا خواسته‌های سمن‌ها و فعالان محیط زیست رفع شود.

مجید پورعیسی، اظهارکرد: محیط زیست باید دغدغه همه مسئولان و مردم شود و ما در این سازمان تلاش می کنیم تا حامی سمن ها و سازمان های مردم نهاد باشیم.

وی با بیان اینکه باید در کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان یک سمن فعال وجود داشته باشد، ادامه دارد: آماده هرگونه همکاری با سمن‌ها از جمله در زمینه اختصاص مکان برای برنامه‌ها و تأمین هزینه‌های مربوط به دعوت از یک استاد مدعو در موضوعات فرهنگی و آموزشی هستیم،

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی نیز با اشاره به اینکه سمن‌ها در زمینه موضوعات فرهنگی و پیشگیری بسیار نقش‌آفرین هستند، گفت: با وجود اینکه استان در یک منطقه خشک واقع شده، اما ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را در خراسان جنوبی داریم که بسیار ارزشمند از لحاظ محیط زیستی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ سمن در حوزه محیط زیست در خراسان‌جنوبی، افزود: اما از این تعداد سمن ها تنها ۱۵ سمن فعال می باشد. فعال ترین در طبس و قاین و بعد بیرجند داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی ضمن اشاره به مشکلات و چالش های گرد و غبار، معضل آب، بحران نابودی منابع زیستی، انقراض برخی گونه‌های جانوری و فرسایش خاک افزود: سمن‌ها در زمینه مباحث فرهنگی و پیشگیری بسیار نقش‌آفرین هستند.

بیشتر بخوانید   اجرای عملیات توسعه وتقویت روشنایی معابر بلوار خلیج فارس بیرجند

اکبری یادآور شد: از ابتدای سال هر ماهه با سمن های محیط زیست جلسه داشته ایم تا حرف ها و پیشنهادات آنها و مشکلات را بشنویم و پیگیر راهکار باشیم.

وی با بیان اینکه اتفاق کم نظیر در کشور اینکه نشست ها با سمن ها با همکاری مدیریت سازمان بودجه انجام می شود، ادامه داد: قول های خوبی برای حمایت از ان جی یو ها داده شد که پیگیر حواهیم شد.

وی دعوت از مهمان کشوری فعال در حوزه محیط زیست در مناسبت های مختلف را از دستاوردهای این نشست عنوان کرد و افزود: مقرر شده با همکاری امور شهری جلساتی برای مدیریت پسماند و آموزش و فرهنگسازی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه مکاتباتی با دستگاههای دولتی و خصوصی درباره استفاده نکردم از ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف شده است،‌ افزود: در صورت محقق شد بودجه و تحت فصل ۵ قانون بودجه مساعدت های مالی برای حمایت از سازمانهای مردم نهاد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها