بازدید استاندار خراسان جنوبی از روستای بیهود زادگاه سردار شهید کاوه+ تصاویر

 استاندار خراسان جنوبی از روستای بیهود شهرستان قاینات زادگاه سردار پر افتخار سپاه اسلام شهید محمود کاوه بازدید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد صادق معتمدیان در ادامه سفر به شهرستان قاین در دیدار با دهیار، اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای بیهود در جریان مسایل و درخواست های مردم قرار گرفت.

بیهود روستایی در دهستان پیشکوه بخش مرکزی شهرستان قاینات با بیش از ۵۰۰ خانوار و حدود ۲۰۰۰  نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اینشهرستان قرار گرفته است.

روستای بیهود که زادگاه سردار شهید کاوه می باشد، با نقاط متنوع گردشگری خود یکی از بهترین مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان قاینات در بحث گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در ادامه این سفر از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی قاینات بازدید کرد.

مركز آموزش علمی کاربردی جهاد كشاورزی قاينات وابسته به مرکزآموزش جهاد كشاورزی استان خراسان جنوبی، يكی از واحدهای آموزشی فعال سازمان ترويج، آموزش و تحقيقات وزارت جهاد كشاورزی است.

این مرکز  با ۱۲۰  هكتار زمين و حدود ۷ هزار متر مربع فضای سر پوشيده آموزشی، اداری ،رفاهی ،مسكونی و كارگاهی مشغول فعالیت است.

مقصد بعدی سفراستاندار خراسان جنوبی روستای گزنو(جزنان) شهرستان قاینات بود.معتمدیان با حضور در این روستا ضمن گفتگو با اهالی  به بررسی مسایل و مشکلات آنان پرداخت.

گزنو از توابع بخش مرکزی قاینات است که با ۶۰ خانوار و حدود ۲۵۰ نفر جمعیت از شمال به روستاهای خونيک و تجن، از جنوب به روستای کره، از مغرب به روستای ييلاقی باراز و از مشرق به روستای اندريک متصل است.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از روستای کُرُه در شهرستان قاینات بازدید  وبه بررسی شرایط روستا و مسایل و مشکلات آن پرداخت.

بیشتر بخوانید   اعزام ۷۴ کاروان خدام رضوی به ۳۱ استان کشور و ۱۰ کشور خارجی

کُرُه روستایی از توابع  بخش مرکزی شهرستان قاینات است که با ۱۳۰ خانوار و حدود ۳۰۰ نفر جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

کُرُه یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان قاینات است که  هر ساله در ایام بهار و تابستان و حتی در فصل پاییز به ویژه در ایام برداشت گل زعفران، میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

استاندار خراسان جنوبی درادامه سفر به شهرستان قاین از روستای سَفْتوک این  شهرستان بازدید ودر جمع مردم این روستای ییلاقی از مسایل و مشکلات آنان مطلع شد.

سَفْتوک روستایی در بخش مرکزی شهرستان قاینات است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ حدود۷۰ خانواده و  ۱۸۷ نفر جمعیت دارد.

استاندار خراسان جنوبی در بازدید سرزده از پروژه محور بیرجند _قاین به بررسی روند پیشرفت پروژه پرداخت.برای تسریع روند اجرای این پروژه از محل ماده ۵۶ قانون مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اخذ شده که روز گذشته مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال از این مبلغ به این پروژه تخصیص و واریز شد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها