طرح معیشتی دولت درخراسان جنوبی برای ۲۲۶هزار و ۴۶۱ خانوار

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فعال شدن کد دستوری جاماندگان بسته حمایتی در روز سه شنبه خبر داد و گفت: ۲۲۶ هزار و ۴۶۱ خانوار شامل طرح معیشتی دولت در خراسان جنوبی می‌شوند که تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۲۳ خانوار مشمول این طرح شده‌اند

به گزارش“پیام خاوران”، غلامرضا اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۵ آذرماه کد دستوری *۶۳۶۹# به طور رسمی فعال شده و امکان ثبت درخواست شماره ملی سرپرست خانوار فراهم است.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شماره تلفنی که از آن به سامانه مذکور مراجعه می‌شود باید متعلق به سرپرست خانوار بوده و با شماره ملی سرپرست خانوار مطابقت داشته باشد.

 

وی افزود: درخواست مراجعه کنندگان به صورت سیستمی بررسی و نهایتا ظرف ۲۴ ساعت کد رهگیری برای متقاضیان از طریق پیامک با سرشماره HEMAYAT ارسال خواهد شد و متقاضیان باید پس از ۴۸ ساعت از زمان دریافت کد رهگیری به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 

اشرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه تدابیر لازم برای بررسی غیرحضوری درخواست متقاضیان در نظر گرفته شده است نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانها و زیرمجموعه‌های آن نظیر سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان بهزیستی، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و سایر نهادها نظیر استانداری، فرمانداری، بخشداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود ندارد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در تشریح معیار بررسی درخواست متقاضیان گفت: اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که بیش از ۲۰ پایگاه اطلاعاتی در شکل‌گیری آن نقش دارند، ملاک بررسی درخواست متقاضیان است.

 

وی ادامه داد: خراسان جنوبی رتبه سوم در میان سایر استانها از لحاظ پوشش طرح حمایت معیشتی دولت را در کشور را دارد.

بیشتر بخوانید   ۳۴۰ طرح اشتغال و تولید در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

 

اشرفی یادآورشد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی وزارت مربوطه سامانه در اختیار جاماندگان، حذفشدگان و افرادی که ابعاد خانوار آنها دچار تغییر شده اعم از ازدواج، طلاق فوت قرار خواهد گرفت.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از راه‌اندازی این سامانه در ابتدای دی ماه سالجاری خبرداد و بیان کرد: خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، ۳ نفره ۱۳۷ هزار تومان، ۴ نفره ۱۷۴ هزار تومان و ۵ نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

وی باتاکید به اینکه ۲۲۶ هزار و ۴۶۱ خانوار شامل طرح معیشتی دولت در خراسان جنوبی می‌شوند خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۲۳ خانوار مشمول این طرح حمایتی از سوی دولت شده‌اند که ۷۹ درصد از آمار کلی است که قطعا آمار تغییر خواهد کرد.

 

اشرفی تاکید کرد: هم استانی‌ها باید مراقب سوء استفاده‌های احتمالی‌ باشند و اعلام می‌کنیم تنها مرجع اطلاع رسانی رسمی در زمینه شناسایی مشمولان، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هرگونه اطلاع رسانی توسط سایر نهادها در زمینه شمول و بررسی درخواست متقاضیان فاقد اعتبار است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها