برگزاری دومین آزمون صدور پروانه اشتغال نظام مهندسی معدن در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: دومین آزمون صدور پروانه اشتغال نظام مهندسی معدن فردا جمعه ۲۲ آذر ۹۸ در خراسان جنوبی همزمان با ۱۳ استان دیگر در کشور برگزار می شود.

به گزارش “پیام خاوران “ داود شهرکی افزود: تعداد داوطلبین شرکت کننده در دومین آزمون صدور پروانه اشتغال نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی ۸۵ نفر هستند که ۲۳ نفر در رسته های پی جویی و اکتشاف و ۶۲ نفر در رسته استخراج معدن و به لحاظ جنسیتی ۷۳ نفر مرد و ۱۲ نفر از بانوان می باشند.

 

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای مواد ۵ ،۱۱ و ۲۱ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی معدن، با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران، این آزمون را جهت صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال اشخاص حقیقی در رسته های پی جویی و اکتشاف و استخراج معدن برگزار می کند.

 

وی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و یا بالاتر در رشته های اصلی نظام مهندسی معدن شامل زمین شناسی، مهندسی معدن، مهندسی متالورژی با گرایش استخراجی و مهندسی نقشه برداری و همچنین عضویت معتبر در سازمان نظام مهندسی معدن استان ها را از جمله شرایط شرکت در این آزمون عنوان کرد.

 

وی با اشاره به شرایط قبولی و صدور پروانه اشتغال گفت: شرط قبولی در آزمون کسب حداقل ۶۰ درصد از امتیازات و اعتبار آزمون به مدت دو سال از تاریخ صدور کارنامه آزمون است.

 

شهرکی افزود: صدور پروانه اشتغال منوط به داشتن سابقه کار لازم در فعالیت های معدنی مرتبط با رسته مورد تقاضا ( کارشناسی-سه سال، کارشناسی ارشد- دو سال، دکتری- یکسال) در هنگام ثبت درخواست و در مدت اعتبار آزمون با تأیید مدارک در کمیته تشخیص صلاحیت استان و شورای صدور پروانه اشتغال است.

بیشتر بخوانید   پرورش اندیشه نونهالان بزرگترین سرمایه گذاری است

 

شایان ذکر است؛ برگزاری آزمون مذکور در روز جمعه مورخ ۹۷/۹/۲۲ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ و اعلام نتایج و کارنامه آزمون در دی ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها