آغاز فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی/احتمال آبگرفتگی معابر

 مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: با توجه به شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر درون شهری و روستایی و همچنین سیلابی شدن مناطق وجود دارد.

به گزارش “پیام خاوران “علیرضا خندان  اظهار داشت: با توجه به الگو نقشه های هواشناسی از طی امروز تا روز پنج شنبه استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه این بارش ها برای نواحی جنوبی استان و به تدریج در مرکز و شمال استان گسترش پیدا خواهد کرد، بیان کرد: فردا شدت بارش ها برای جنوب استان و نواحی شمالی استان از قبل سرایان، حاجی آباد و قاین پیش بینی می شود.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: برای جنوب استان از جمله شهرستان نهبندان، خوسف و سهل آباد رگبار، رعد و برق، وزش تندباد، بارش سنگین، روان آب، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.

 

بارش برق و تگرگ در مناطق مستعد

 

خندان رو با اشاره به کاهش دمای هوا در استان، عنوان داشت: با ادامه این روند در ارتفاعات احتمال بارش برف و تشکیل مه و همچنین امروز تا فردا در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

 

وی از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری و اطراق و چرای دام در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری و نسبت به جمع آوری باقیمانده محصولات کشاورزی و انتقال به مکان های سرپوشیده اقدام کنند.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و اختلال در تردد وسایل نقلیه رانندگان فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی را رعایت کنند.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ادامه ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها