تشریح اقدامات سپاه خراسان‌جنوبی در روستای «شیخ‌صله» کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: ساخت ۱۵ واحد در کرمانشاه به خراسان‌جنوبی واگذار شد که در سال گذشته به اتمام رسید و همچنین عملیات اجرایی زیرساخت و آسفالت معابر روستای شیخ صله کرمانشاه با کمک اعتباری مردم استان به اتمام رسید.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی هنری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم آسیب‌دیده از زلزله با تدبیر فرمانده کل سپاه تقسیم‌بندی روستاها بین رده‌های سپاه انجام گرفت که در این راستا سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در روستای مرزی شیخ صله کرمانشاه حضور یافت.

 

وی با بیان اینکه مأموریت سپاه خراسان‌جنوبی در زمینه اسکان اضطراری زلزله‌زدگان و توزیع اقلام مورد نیاز بود، بیان داشت: علاوه بر ارسال مایحتاج مورد نیاز مردم از طریق کمک‌های مردمی و خیرین، بیش از ۴۶ کانکس سیار، ۱۵ باب سرویس بهداشتی، ۱۰ باب حمام و تعمیر و مرمت بخشی از منازل به انجام رسانده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: در مرحله اسکان موقت نیز با اعزام بیش از ۱۰۰ نفر از جهادگران استان و اکیپ‌های تخصصی حدود ۲۰۰ باب کانکس ثابت برای مردم روستای شیخ صله نصب گردید.

 

هنری ادامه داد: پس از اسکان موقت با توجه به تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و سازمان بهزیستی برای ساخت منازل مسکونی مددجویان بهزیستی کمک به ساخت ۱۵ واحد در کرمانشاه به خراسان‌جنوبی واگذار شد که حدود ۲۰۰ میلیون تومان از منابع خیرین و کمک مردمی در این زمینه هزینه و پروژه‌ها در سال گذشته به اتمام رسید.

 

وی میزان کمک‌های نقدی مردم خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: بخشی از کمک‌های مردمی خراسان‌جنوبی برای تکمیل و بازسازی پروژه‌های عام‌المنفعه این روستا اختصاص یافت.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: پس از اتمام عملیات بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله در روستای شیخ صله کرمانشاه با توجه به آسیب‌های وارده به معابر، خیابان‌ها و پل‌های روستا، تصمیم گرفته شد تا خراسان‌جنوبی در زمینه کمک به این روستا ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید   مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید ابراهیم غلامی برگزارشد

 

هنری با بیان اینکه در این راستا اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی و خیرین خراسان‌جنوبی برای این پروژه در نظر گرفته شد، اعلام کرد: در مراحل اجرایی کار از ظرفیت ماشین‌آلات سنگین واحد مهندسی رزمی سپاه مستقر در روستا هم استفاده کردیم و با رایزنی با استانداری کرمانشاه هزینه قیر و آسفالت مورد نیاز را برای روستای شیخ صله توانستیم تأمین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۹ هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های روستای شیخ صله کرمانشاه زیرسازی و آسفالت و چند دهه پل که در زلزله آسیب دیده بود با این کمک‌های مردمی مجددا احداث شد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی زیرساخت و آسفالت معابر روستای شیخ صله کرمانشاه با کمک اعتباری مردم خراسان‌جنوبی به اتمام رسید.

منبع:فارس

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها