آموزش کرونا ویروس در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند ارائه می شود

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) بیرجندبا اشاره به نحوه ارائه آموزش به گروه های هدف مختلف در بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان یک الگوی ارزشمند خاطرنشان کرد: ارائه آموزش ها در این بیمارستان در فضای باز و رعایت فاصله مناسب انجام می شود.

به گزارش  ” پیام خاوران “ ، ویروس کرونا یا همان( کووید ۱۹) امروزه مهمان ناخوانده بیش از ۶۰ کشور جهان است و همه به نوعی با این ویروس درگیر شده وهنوز هیچ درمانی برای این ویروس کشنده و پرخطر پیدا نشده است و سازمان جهانی بهداشت، پیشگیری را موثرترین راه ممکن عنوان کرده و به همه دولت‌ها توصیه می‌کند آموزش چگونگی مقابله با کرونا را به مردم ارائه دهند.

مکان‌های عمومی، وسایل نقلیه دسته جمعی و تجمعات در اماکن مختلف مکان‌های پرخطری است که حضور در آن‌ها توصیه نمی‌شود، اما از آنجایی که برخی مکان‌ها مانند آرایشگاه‌ها، جزء ضروریات حساب می‌شود پس باید بیش از هر جای دیگر نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت شود.

بهترین روش برای مقابله با ویروس کرونا شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یامایع و جلوگیری از دست دادن و روبوسی با افراد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه مردم از ترددهای غیرضروری جلوگیری نمایند اظهارداشت: توصیه می شود مردم در منازل بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تعطیلی ادارات در روز شنبه ۱۷ اسفندماه و سایر اقدامات مشابه با هدف کاهش احتمال سرایت کرونا ویروس افزود: امیدواریم با حداقل درگیری و ابتلا به کرونا، از این مرحله گذر کنیم.

وی با قدردانی از زحمات یکایک همکاران در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، بخش های ستادی و سایر واحدهای تابعه دانشگاه طی روزهای اخیر برای پیشگیری و درمان کرونا ویروس در استان گفت: به پیشنهاد دانشگاه و موافقت مدیریت کلان استان و به منظور کاهش احتمال انتقال و سرایت کرونا ویروس، ادارات استان در روز شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل خواهند بود.

رئیس دانشگاه  علوم  پزشکی بیرجند افزود: بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، خانه های بهداشت، شبکه های بهداشت و درمان روز شنبه ۱۷ اسفند به ارائه خدمت خواهند پرداخت و شامل این تعطیلی نمی باشند

وی با بیان اینکه دانشگاه در روز شنبه ۱۷ اسفندماه دایر خواهد بود، تا خللی در روند خدمات رسانی ایجاد نشود خاطرنشان کرد: تصمیم گیری و مدیریت نحوه حضور همکاران در محل کار بر عهده معاونین دانشگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید   انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده به دلیل کرونا در بیرجند

 

آرامش قلوب ذکر صلوات و آیت الکرسی، در نمازهای یومیه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از دست اندرکاران حوزه سلامت و سایر افرادی که به هرشکلی درجهت پیشگیری و درمان کرونا ویروس در کشور و استان فعالیت می کنند گفت: باتوجه به اینکه این پدیده شوم در کشور تقریبا فراگیر شده و افراد جامعه را به نحوی درگیر نموده است یکی از مهمترین مسائل، حفظ آرامش و امنیت است.

حجت الاسلام سید حسن سیدی اظهارکرد:به مردم توصیه می شود که ذکر صلوات و آیت الکرسی، راهمواره بر زبان داشته و در نمازهای خود به خصوص در سجده آخر اذکاری از جمله “یا رب” ذکر شود.

وی با اظهار اینکه ذکر یونسیه (لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین ) یکی از دیگر ذکرهایی است که آرامش بخش قلوب است گفت: متوسل شدن به ائمه اطهار به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را همواره در خاطر داشته باشیم که همه این موارد در جهت حفظ آرامش انسانها و قلوب بسیار مهم است.

 

آموزش کرونا ویروس در فضای باز و با رعایت فاصله مناسب در بیمارستان امام رضا انجام می شود

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) بیرجند با اشاره به اهمیت آموزش جامعه در زمان بروز بحران گفت: یکی از مهمترین مسائلی که امروزه در ارتباط با بحث بحران بیماری کرونا در سطح جامعه مطرح می باشد بحث آموزشهای عمومی و تخصصی است.

دکتر علی اکبر اسماعیلی با بیان اینکه ارائه آموزش های پیرامون کرونا ویروس بیشتر از طریق رسانه ها و فضای مجازی صورت می پذیرد افزود:با این حال در بعضی از شرایط ناچار هستیم که آموزشها را به صورت چهره به چهره و یا دسته جمعی برای جمعیت های اختصاصی ارائه کنیم.

وی با اشاره به نحوه ارائه آموزش به گروه های هدف مختلف در بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان یک الگوی ارزشمند خاطرنشان کرد: ارائه آموزش ها در این بیمارستان در فضای باز و رعایت فاصله مناسب انجام می شود.

بیشتر بخوانید   بوستان‌های شهر بیرجند تعطیل است

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) بیرجند  گفت: برای کاهش استرس و کنترل اضطراب افراد با توجه به موج اضطراب ابتلا به ویروس کرونا  در شرایط فعلی جامعه ؛ باید نگاهی مسئولانه و واقع بینانه به اطرافمان داشته باشید.

اسماعیلی ادامه داد: این روزها در  مواجه با کرونا یکی از موثر ترین راههایی که به مدیریت استرس وافزایش روحیه امید در فرد کمک کند ، مکانیسم تاب آورانه است .

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) بیرجند بیان کرد: ما با توکل به خدا و اعتقاداتی که داریم؛  توانسته ایم از پس مشکلات و سختی ها بر بیاییم، قطعا این بیماری مانند سایر بیماری هاست و با مدیریت و نحوه برخورد صحیح  با این بیماری و درمان آن میتوانیم بر آن چیره شویم

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که امروزه وجود دارد اضطراب وجود بیماری کرونا در جامعه است ادامه داد:آنچه که در این مقطع حساس کشوراهمیت دارد این است که چگونه اضطراب را مدیریت کنیم.

اسماعیلی افزود: برای اینکه خودمان را در معرض عوامل اضطراب زا و بیمارگونه بیش از حد قرار ندهیم آن است که منابع اطلاعاتی که وارد حیطه ذهن میشود مدیریت شده باشد و اخبار ضد و نقیض و سرزدن های بیمارگونه به رسانه ها ی مختلف فضای مجازی مختلف را بتوانیم مدیریت کنیم .

وی بیان کرد: برای اینکه اضطراب خودمان را مدیریت کنیم و دچار اضطراب بیمارگونه نشویم و این استرس را در سطح جامعه برای اطرافیانمان ایجاد نکنیم بهترین راه مدیریت این است که ما اطلاعات درست را از منابع موثق و علمی دریافت کنیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) بیرجند اظهار داشت: برای اینکه در معرض عوامل اضطراب را قرار نگیرید فقط به منابع موثق اتکا نمایید.

 

برای مشاوره درخصوص کرونا ۱۱۵ را اشغال نکنید

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به افزایش تماس‌های روزانه مردمی پیرامون داشتن علائم تنفسی و شک به کرونا اظهار داشت: اگر بیمارصرفاً، تب و سرفه با حال عمومی خوب دارد بهترین توصیه این است که بیمار درمنزل بماند و به استراحت کند و از مایعات گرم استفاده کند.

بیشتر بخوانید   محدودیت‌های تردد در خراسان‌جنوبی پایان یافت

دکتر سید محمدرضا حسینی بیان کرد: درصورتی که بیمار دارای تنگی نفس باشدو جزو گروه های آسیب پذیر با سابقه بیماری مزمن است باید به مراکز درمانی انتقال یابد.

مرکزمدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان خراسان جنوبی با توصیه به اینکه مردم صرفاً به دلیل نیاز به مشاوره درباره کرونا ویروس با ۱۱۵ تماس نگیرند تا خدمات رسانی این حوزه دچار مشکل نشود گفت:بهتر است که همشهریان عزیز با شماره های ۱۹۰و ۴۰۳۰ که پاسخگوی سئوالات مردمی درباره کرونا هستند در تماس باشند.

 

افراد تاب آور توان مقابله به مشکلات رادارند

مدیرگروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان راهکارهایی برای غلبه بر استرس پیرامون ویروس کرونا اظهار داشت: ️استرس رویدادی است که می تواند سلامت جسمی و یا روانی افراد را تهدید کند و آنچه که اهمیت دارد نحوه واکنشهایی است که ما به استرس ها نشان می دهیم.

دستجردی با بیان اینکه امروز ویروس کرونا به عنوان یک عامل استرس زا در جامعه مطرح شده است اما از این مرحله عبور خواهیم کرد خاطر نشان کرد:افراد تاب آور، افرادی هدفمند، امیدوار، خوشبین و مثبت نگر هستند و آنها این باور را دارند که مسائل حل خواهند شد.

مدیرگروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  بیان کرد: تاب آوری ظرفیت و توانمندی است که به ما کمک میکند دربرابر مشکلات بدون آسیب رساندن آسیب جسمی وروانی به خود از پس مشکلات بربیاییم

دستجردی با اشاره به اینکه افراد تاب آور توان مقابله به مشکلات رادارند، انعطاف پذیر هستند و هدفمند هستند، که امیدوارانه زندگی کنند بیان کرد: ️این افرادبه راحتی روابط اجتماعی برقرار کرده و در خصوص مشکلات با اطرافیان و نزدیکان گفتگو میکنند

وی با بیان اینکه افراد تاب آور همدل هستند و ازمشورت فکری استفاده میکنند و از عهده مشکلاتشان برمی آیند افزود:واکنش مثبت و خوشبینانه والدین در برابر این موضوع،تاثیرات مثبتی در رفتار فرزندان که از آنان الگو می گیرند خواهد داشت.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها