بوستان‌های شهر بیرجند تعطیل است

 رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: روند تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها تا پایان فروردین ادامه دارد و همچنان سرویس‌های بهداشتی تعطیل بوده و ورودی پارک‌ها نیز تابلوی هشدار ورود ممنوع نصب شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ امیر ابراهیم زاده اظهار داشت : در چارچوب طرح فاصله گذاری اجتماعی ورود به بوستان‌ها و پارک‌های شهر از هشتم فروردین تا ۲۳ فروردین تعطیل اعلام شد که این ممنوعیت با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان به قوت خود باقی است.

وی علت اصلی اتخاذ این تصمیمات را حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: مردم در زمان‌های اعلام شده رعایت و از تجمع در بوستان‌ها خودداری کردند هرچند از ابتدای این هفته به صورت محدود برخی افراد از محیط پارک‌ها به عنوان «پیاده‌روی» استفاده می‌کنند اما اجازه هیچ گونه تجمع و فعالیت در بوستان‌ها داده نمی‌شود.

رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند بیان کرد: محدوده وسایل بازی پارک‌ها و شهربازی نیز به طول کامل مسدود است و اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی با اشاره به ضد عفونی محیط پارک‌ها و وسایل ورزشی و بازی گفت: ۳۵ بوستان در شهر بیرجند، بزرگ و جمعیت پذیر هستند که تاکنون با نظارت کامل از ورود جمعیت جلوگیری شده و البته مردم هم به دلیل فرهنگ بالایی که دارند و کسب آگاهی لازم درباره بیماری کرونا به توصیه‌ها توجه می‌کنند.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: نمونه این همراهی و همکاری در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بود و مردم از حضور در بوستان‌ها و اماکن تفریحی خودداری کردند.

وی با تاکید بر ممنوعیت نصب چادر در بوستان‌ها و سایر فضاهای سطح شهر ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود چنانچه طرح فاصله گذاری هوشمند برای اردیبهشت ماه نیز تمدید شد همچنان نکات مد نظر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید   ساخت 5000 واحد مسکونی محرومین خراسان جنوبی به ایستگاه پایانی نزدیک شد

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۶۸۳ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت‌ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت دو رقمی شده است و امیدواریم با کاهش ترددهای غیر ضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته‌های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را در کشور شکست دهیم.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و همگی با کرونا درگیر هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها