اهدای خون در خراسان جنوبی کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش یافته است.

به گزارش ” پیام خاوران “محمدرضا عاملی اظهار داشت : مردم اطمینان داشته باشند به طور مستمر ضد عفونی محیط داخلی مراکز انتقال خون در حال انجام است و از این بابت نگران نباشند.

وی گفت: همچنین تمامی مسائل بهداشتی حین اهدای خون رعایت می‌شود و از افرادی که علائمی شبیه سرماخوردگی یا کرونا داشته باشند خون‌گیری نمی‌شود لذا نباید بیماری کرونا مردم را از اهدای خون منصرف کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: تا این لحظه ذخایر خونی استان در وضعیت کافی قرار دارد و به صورت مستمر در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: هرچند ذخایر خونی استان با بحران مواجه نشده است، اما اگر روند کاهش اهدای خون به همین منوال ادامه داشته باشد به زودی با مشکل رو به رو خواهیم شد.

عاملی گفت: اهداکنندگان مستمر و افراد سالم نباید از ترس بیماری کرونا اهدای خون را ترک کنند چون برخی بیماران مدام نیاز به خود دارند.

وی یادآور شد: مراکز اهدای خون استان برای حضور اهداکنندگان کاملا مهیا و با تمامی استانداردها آماده شده است لذا از مردم تقاضا داریم برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا اول اسفند ماه جاری ۲۵ هزار و ۷۹۶ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از مجموع اهداکنندگان خون در استان ۲ هزار و ۸۱۶ نفر اولین بار خون اهدا کردند، همچنین یک هزار و ۱۵۶ نفر از مجموع اهداکننده‌ها زن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید   اقامه نماز جمعه فردا در ۹ شهر خراسان جنوبی

۲ مرکز اهدای خون در شهرستان بیرجند، یک مرکز در طبس، یک مرکز در فردوس و یک مرکز در قاین پذیرای اهداکنندگان خون است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها