آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۳۵ نفر رسید/۳ نفر فوت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی را ۳۵ نفر اعلام کرد.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری “پیام خاوران “ اظهار کرد: سخنگوی وزارت بهداشت ظهر امروز آمار خراسان جنوبی را ۴۴ مثبت قطعی اعلام کرد اما طبق بررسی‌های انجام شده ۹ مورد تکراری بود که در حال حاضر آمار مبتلایان ۳۵ نفر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۳ نفر فوت شده اند، گفت: میانگین سنی این افراد بالای ۵۰ سال و هر ۳ مورد از شهرستان بیرجند هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد ۱۹ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند است، بیان کرد: مابقی مربوط به شهرستان‌‌های قاین، طبس، زیرکوه، سرایان و فردوس هستند.

دهقانی با تاکید براینکه مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند و در خانه بمانند گفت: آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا ویروس نیز در بیمارستان ولیعصر(عج) راه اندازی شده است و کار این آزمایشات در این آزمایشگاه در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس پرونده الکترونیکی سلامت و به صورت تلفنی، در شهرها بیماریابی در مراکز خدمات جامع سلامت و در روستاها توسط بهورزان انجام شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: به صورت موردی برای بیماریابی، شاید نیاز به مراجعه به درب منزل باشد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۹۰۰ نفر افزایش یافت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها