سیل و سرما میهمان نوروز ۹۹ در خراسان جنوبی است

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی از اواخر امشب در استان فعال شود گفت: پیش‌بینی می‌شود باران‌های سیل‌آسا و سرما برای نوروز ۹۹ همانند ابتدای سال ۹۸ در استان رخ دهد.

 به گزارش ” پیام خاوران ”  علیرضا خندان رو اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود باران‌های سیل‌آسا و سرما برای نوروز ۹۹  همانند  ابتدای سال ۹۸ در استان رخ دهد.

وی با بیان اینکه بهار امسال براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی با بارش‌های سیل آسا و سرما آغاز می‌شود، افزود: کشاورزان و مردم آمادگی رویارویی با مخاطرات طبیعی را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بنابر پیش‌بینی فصلی مرکز اقلیم‌شناسی در هفته اول فروردین وقوع سیل و سرما دور از انتظار نیست و  برای فروردین بارش باران در حاجی آباد، قاین، درمیان، سربیشه، بیرجند و بخش هایی از نهبندان ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال (میانگین بلند مدت)، برای بشرویه و طبس پنج  تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال و برای دیگر مناطق استان ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: برای اردیبهشت در بخش‌هایی از بیرجند و قاین میزان بارش‌ها ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر و در دیگر مناطق پنج تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال و برای خرداد بارندگی‌ها نرمال خواهد بود.

خندان‌رو میانگین دما برای فروردین، اردیبهشت و خرداد را به ترتیب ۱۷٫۳، ۲۳٫۶ و ۲۸٫۱ و میانگین بارش در این سه ماه را نیز به ترتیب ۱۹٫۳، ۸٫۱ و ۰٫۹ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: میانگین بارندگی‌ها در سال زراعی و بلند مدت به ترتیب ۷۹٫۶ میلی‌متر و ۷۹٫۸ میلی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی  با بیان اینکه از اواخر روز شنبه یک فروردین با ورود سامانه بارشی جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: این سامانه با وزش باد شدید،گرد و خاک کاهش دید افقی است و در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (سوم تا پنجم فروردین)  رگبار شدید، رعد و برق، وقوع رواناب آبگرفتگی معابر پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید   متخصص عفونی: اوج‌گیری مجدد کرونا درگیری بیشتری ایجاد می‌کند

وی با بیان اینکه از سوم تا پنجم فروردین دمای هوا به‌طور زیاد کاهش و احتمال بارش برف پیش‌بینی می شود بیان داشت: برای ۲۴ ساعت آینده افزایش ابر، رگبار، رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها