149 جهادگر فنی و حرفه ای برای شکست کرونا پای کار آمدند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی گفت : توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مراکز بهداشتی و درمانی 149 نفر از کارکنان، مربیان و کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای در 22 کارگاه‌های آموزشی در زمینه تولید ماسک و اقلام بهداشتی فعال می باشند.

به گزارش“پیام خاوران “ حسین خوش آیند اظهارداشت : در راستای شعار شکست کرونا ویروس و برای حفظ جان و سلامتی کادر درمان استان خراسان جنوبی، صیانت از سلامت همکاران و نیز رفع نیاز مردم به اقلام ضروری، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اقدام به همکاری، مشارکت، خدمت جهادی و کمک در بخش های گوناگون نمودند.

وی افزود علی رغم اعلام تعطیلی سیستم آموزشی استان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و برخی از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در سراسر شهرهای استان با حرکت جهادی اقدام به تولیدات اقلام مورد نیاز برای مبارزه با این ویروس نمودند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود : با تامین مواد اولیه از سوی نهادهای استانی همچون شبکه بهداشت و درمان شهرستان های استان، خیران استانی و ملی، ستاد عتبات عالیات، سپاه و بسیج این تولید توسط مراکز و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در سطح گسترده‌ای انجام شد. ماسک های بهداشتی، کاورهای بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به صورت روزانه تولید و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرهای استان قرار می گیرد.

خوش آیند با بیان اینکه تا کنون 8 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با 10 کارگاه و 11 آموزشگاه آزاد با 12 کارگاه آموزشی اقدام به تولید ماسک و کاور بخش قرنطینه می نمایند که این تولیدات بصورت رایگان در مراکز بهداشتی و بین مردم توزیع می شود.

بیشتر بخوانید   مهارت آموزی بیش از 1800 دانشجوی خراسان جنوبی در طرح‌های کهاد و نخلستان

وی نتیجه فعالیت این گروه را بیش از 30 هزار ماسک و 70 دست کاورهای بخش قرنطینه با مشارکت 149 نفر از کارکنان، مربیان و کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و بخش خصوصی تهیه و بصورت رایگان در اختیار نهاد های ذیربط قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان از همکاری سایر آموزشگاه های آزاد جهت تامین نیروی انسانی برای سرعت بخشیدن به روند تولیدات خبر داد و تولید کنندگان ملزومات بهداشتی را به همراه پزشکان و پرستاران، مبارزان صف مقدم مبارزه با کرونا ویروس و مدافعان سلامت نامید.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها