حمایت بی دریغ دستگاه قضادر خراسان جنوبی از جهش تولید

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حمایت حمایت بی دریغ دستگاه قضایی از تولید و اشتغال یکی از مهمترین سیاست های امسال است، گفت: باید دادگستری و دادگاه های استان دیدگاه واحد و جهادگونه برای رسیدن جهش تولید در سال جاری داشته باشند.

به گزارش “پیام خاوران “، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست فصلی روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از این جلسات هماهنگی و همفکری برای انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین راهکار جهت جلب رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه سیاست های قوه قضاییه در سال جاری ابلاغ و در حال اجرا است، گفت: حمایت بی دریغ دستگاه قضا از تولید و اشتغال یکی از مهمترین سیاست ها است و همه دادگستری و دادگاه ها باید دیدگاه واحد و جهادگونه برای رسیدن به این هدف مهم داشته باشند تا به جهش تولید در سال جاری برسیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به گلایه تولیدکنندگان از موانع و ضوابط دست و پای گیر برای جهش تولید، افزود: باید متولیان اصلی برای رفع موانع تولید پای کار بیایند و از موازی کاری پرهیز شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در محاکم قضایی، ادامه داد: از مشکلات عمده مردم پرونده‌های معوق در حوزه اجرایی و تعیین حکم است البته در خراسان جنوبی نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما با معضل جدی مواجه نیستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: اولویت ایجاد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف از دیگر سیاست های قوه قضاییه در سال جاری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف استان، درخواست کرد در صورت امکان بدلی از پرونده های قضایی برای ایجاد صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف استان ارسال شود.

بیشتر بخوانید   سفر وزیر نیرو به خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه محکومان جرائم غیرعمد از غده های سرطانی قوه قضایی است، تاکید کرد: باید بازداشت های جرائم غیرعمد به حداقل برسد و اعسار در پرونده های مهریه ها پذیرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به برگزاری جشن های گلریزان مجازی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال جاری اشاره کرد و گفت: در شانزدهمین جشن گلریزان خراسان جنوبی مشارکت مردم ۱۵ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام حمیدی به اقدامات مقابله با کرونا و حفظ سلامت ارباب رجوع در این شرایط اشاره کرد و افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی محیط های دادگستری، شیفت بندی محاکم قضایی استان برای جلوگیری از اجتماع مردم تا مهرماه و استقرار میز خدمت در ورودی مجتمع های قضایی از جمله این اقدامات است.

وی از برگزاری دادگاه های آنلاین بدون حضور فیزیکی طرفین پرونده در این مدت خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون ۲۳۸ دادگاه آنلاین در سراسر استان از طریق ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۹۹ مورد دادگاه حقوقی و ۱۳۹ مورد دادگاه کیفری(۲) با حضور ۱۲۱ نفر متهم، ۶۴ نفر شاکی، ۳۶ نفر وکیل، ۱۵ نفر نماینده حقوقی سازمان ها و ادارات، ۶ نفر شاهد و یک نفر کارشناس برگزار شده است.

وی با تاکید بر مدیریت زندان ها از ابتدای شیوع کرونا، گفت: در این مدت به ۷۰ درصد از زندانیانی که شرایط لازم مرخصی را داشتند، مرخصی اعطا شده است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه حفظ و رعایت امنیت جامعه خط قرمز ما است و اجازه نمی دهیم هیچ اقدامی آرامش روانی جامعه وارد شود، افزود: همزمان با عید سعید فطر تعدادی از زندانیان استان مشمول آزادی و عفو و رأفت اسلامی می شوند.

بیشتر بخوانید   طـب سنتی در بیرجند کجا برویم؟

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها