سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی رونمایی شد

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی از طریق ویدئوکنفرانس با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و با حضور جمعی از مسئولان در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محمدصادق معتمدیان شامگاه (۱۸ خرداد) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به تکلیف دولت باید ۳۰ درصد پست‌ها در اختیار بانوان قرار گیرد که در خراسان جنوبی یک‌هزار و ۵۰۰ پست در اختیار بانوان است که معادل ۲۸ درصد مصوبه دولت است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در سطح مدیران کل، معاونان و بخشداران در حوزه بانوان استان وجود دارد، افزود: امروز شاهد ایجاد دهها کارگاه حوله بافی در نقاط مختلف استان هستیم که به همت بانوان ایجاد شده است و در واقع به همت بانوان این صنعت، امروز در استان احیا و جهانی شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی همچنین بانوان موفقی در حوزه کارآفرینی وجود دارند که در عرصه ملی خوش درخشیده‌اند.

معتمدیان آمار بیکاری بانوان در سال ۹۷ را ۱۵.۲ درصد ذکر کرد که این رقم در سال گذشته به دلیل اجرای طرح‌های موفق اشتغالزا با مشارکت موثر بانوان به ۱۱.۳ درصد رسید.

وی افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی را سه رویکرد اساسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان ذکر کرد.

گفتنی است، در این مراسم سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی از طریق ویدئوکنفرانس با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کمیته امداد در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها