صنایع دستی؛ صنعت اشتغال‌آفرین برای تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی به مثابه رکن رکین صنایع کوچک با حداقل امکانات و امتیازاتی نظیر عدم نیاز به واردات مواد اولیه و ارزش افزوده بالا، به عنوان اصیل‌ترین کالای ایرانی می‌تواند نقشی بسزا در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

به گزارش  “پیام خاوران محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته صنایع‌دستی پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و تجلی‌گاه خلاقیت اقوام این کهن بوم، از گذشته تا کنون است.

زیبایی و حقیقتی که بشر همواره در جستجوی آن است، ساخته دست صنعتگران و هنرمندانی است که سفیران فرهنگی ایران زمین هستند.

صنایع دستی و هنرهای سنتی به مثابه رکن رکین صنایع کوچک با حداقل امکانات و امتیازاتی نظیر عدم نیاز به واردات مواد اولیه و ارزش افزوده بالا، به عنوان اصیل‌ترین کالای ایرانی می‌تواند ضمن صیانت از فرهنگ و هنر این مرز و بوم، نقشی بسزا در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

بیستم خرداد روز جهانی و آغاز هفته صنایع دستی، فرصتی برای نشان ‌دادن جایگاه ارزشمند این هنر و صنعت و ارج نهادن به ذوق و هنر فعالان حوزه صنایع دستی در استان است.

خراسان جنوبی با پتانسیل فراوانی همچون حوله‌بافی روستای خراشاد که ثبت جهانی نیز شده است، معرفی خوسف به عنوان شهر ملی ملّه بافی، گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های قیمتی، بَرَک‌بافی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، حصیربافی، پلاس‌بافی و… ظرفیت ارزشمندی برای توسعه این هنر به عنوان یک صنعت اشتغال‌آفرین در اختیار دارد که امیدواریم مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، بتوانیم در سال «جهش تولید» سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد کنیم.

اینجانب ضمن عرض تبریک به تلاشگران، تولیدکنندگان و فعالان این عرصه، رجاء واثق دارم که با تلاش مدیران و دست اندرکاران، گامی موثر در راستای ارتقای جایگاه و ترویج این ثروت عظیم برداریم، تا صنایع دستی در زندگی تک تک ایرانیان جلوه‌گر باشد؛ ان شاءالله.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:محدودیتهای بیشتر در موج دوم تعطیلات نوروزی اعمال می کنیم/ راه اندازی 11 نقاهتگاه در 11 شهرستان

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها