۴۵ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۴۵ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است که با توجه به سرانه استاندارد آموزشی کشور باید این مدارس نوسازی شوند.

به گزارش “پیام خاوران “ محمود چاوشان اظهار داشت: از مجموع مدارس استان در حال حاضر ۱۲ درصد تخریبی و ۴۲ درصد مدارس مستحکم هستند که امید می‌رود با همت بیش از پیش خیران شاهد توسعه فضای آموزشی استاندارد در استان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان ۷.۲۷ است که تا استاندارد کشوری یک متر فاصله دارد اما نسبت به میانگین سرانه فضای آموزشی موجود در کشور ۲ متر جلوتر هستیم.

چاوشان با بیان اینکه اکنون ۵۸ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر و ۵۰ مدرسه کانکسی زیر ۱۰ نفر در استان است تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که بین نوسازی مدارس، بنیاد برکت و استانداری خراسان جنوبی انجام شده است تا اول مهر ماه امسال تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز حذف و مدارس پیش‌ساخته جایگزین خواهد شد.

وی یادآور شد: بیرجند تنها شهرستانی است که دارای ۳۴۰ کلاس درس دونوبته است که از اولویت‌های نوسازی مدارس در توسعه و تجهیز خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: سال ۹۸ را می‌توان به عنوان سال نهضت گرمایشی مدارس استان نام برد زیرا هزار و ۲۸۳ کلاس درس به سیستم گرمایش مرکزی مجهز شدند.

وی ادامه داد: از هزار و ۱۰۰ کلاس درس فاقد سیستم مرکزی با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته تا قبل از آغاز فصل سرما هزار و ۸۳ کلاس درس دیگر به سیستم گرمایش مرکزی مجهز خواهند شد.

۲۴ میلیارد تومان تعهد خیران در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در اردیبهشت ۹۸ بود که تاکنون ۶۵ درصد آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید   کیفیت نامطلوب ماهی تیلاپیا در کشور شایعه است

جشنواره بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا مهر ۹۹ برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها