کمیته ویژه رسیدگی به معوقات کارگری در بیرجند راه اندازی شد

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجندبا بیان اینکه کمیته ویژه رسیدگی به معوقات کارگری در بیرجند راه اندازی شده، گفت: هدف از تشکیل کمیته این است که واحدهای دارای حقوق معوق را در بیرجند رصد کند و به بررسی دلیل دلایل این کار بپردازد.

به گزارش “پیام خاوران “ محمد کسایی با اشاره به اینکه ۱۷۰ شرکت تعاونی فعال در بیرجند مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند، اظهار داشت: حدود ۴۸ تعاونی را در بیرجند منحل کردیم به این دلیل که غیرفعال بوده اند و توجیه اقتصادی نداشتند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند در ادامه بیان کرد: امسال به دنبال این هستیم که تعاونی های غیرفعال را شناسایی کنیم و در صورت لزوم نسبت به منحل کردن آنان اقدام کنیم چرا که برخی از این تعاونی ها باعث خراب شدن وجه تعاون در بیرجند می شوند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تعاونی‌ها بیرجند ضربه وارد کرده است، گفت: شرکت تعاونی های بخش صنایع دستی و گردشگری بیرجند بیش از همه بخش ها دچار مشکل شدند، شیوع ویروس کرونا باعث کاهش فروش محصولات و تولیدات شرکت تعاونی های بیرجند شده است.

کسایی با اشاره به تسهیلات کرونا اظهار داشت: این تسهیلات به ۱۴ رسته تعلق می گیرد و ما هم به تعاونی‌های بیرجند اطلاع رسانی کردیم که اگر در این رسته ها فعال هستند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند تا اندکی از ضربه وارد شده بر شرکت تعاونی آنان به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش بیابد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با توجه به اینکه هیچ شرکت تعاونی در بیرجند به خاطر شیوع کرونا تعطیل نشده است، ادامه داد: این ویروس منحوس بر روی تراز مالی تعاونی ها و میزان فروش آنان اثر گذاشته است.

وی به بحث حقوق‌های معوقه شرکت تعاونی های بیرجند اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کارگران سرمایه‌های تعاونی‌ها هستند برای اولین بار در نظر داریم تا کمیته ویژه رسیدگی به معوقات کارگری بیرجند را راه‌اندازی کردیم و با همکاری فرماندار بیرجند این کمیته روی کار خواهد آمد.

بیشتر بخوانید   خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سیلاب به مزارع کشاورزی شهرستان نهبندان

کسایی در ادامه گفت: کار کمیته ویژه رسیدگی به معوقات کارگری بیرجند این است که واحدهای دارای حقوق معوقه را در شهر بیرجند رصد کند و به بررسی کردن علت پرداخت نکردن حقوق کارگران توسط این تعاونی ها خواهد پرداخت و اگر مشکل در سطح شهرستان بود مشکل آن را حل خواهیم کرد و در غیر این صورت به سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواهیم فرستاد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند اظهار کرد: رصد و شناسایی واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز از اهداف راه‌اندازی این کمیته است و تشکیل این کمیته به حل مشکلات کارگران و تعاونی‌ها بسیار کمک خواهد کرد و متاسفانه برخی از واحدها بدون دلیل حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند اما این کمیته به مقابله با این واحدها خواهد پرداخت.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها