کاهش ۲۴ درصدی تردد محورهای استان خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، از کاهش ۲۴ درصدی تردد در محورهای استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ هادی بهمنی اظهار داشت : نتایج برگرفته از سامانه  های هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راههای استان، کاهش ۲۴ درصدی تردد در محورهای استان را از ابتدای سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته نشان داده، بطوری که این کاهش در بخش وسایل نقلیه سنگین ۱۰ درصد و در بخش وسایل نقلیه سبک ۲۹ درصد بوده است.

وی افزود: نتایج برگرفته از سامانههای هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راههای استان، کاهش ۳۱ درصدی تردد در محورهای ورودی خروجی استان را از ابتدای امسال نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان داده، که از این مقدار کاهش ۳۳ درصدی مربوط به تردد ورودی¬های استان و کاهش ۲۹ درصدی مربوط به تردد خروجی های استان بوده است.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود : با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده های ترافیک عبوری، برگرفته از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راههای استان، درصد سرعت های غیر مجاز در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته و از ۲۳ به ۱۵ درصد از مجموع تردد رسیده است که عملکرد مثبت سامانه های ثبت تخلف این اداره¬کل را در کاهش تخلفات سرعت نشانگر است؛ لذا با رعایت بیشتر قوانین حد سرعت مجاز توسط کاربران جاده ای شاهد بهبود جایگاه استان از لحاظ درصد سرعت¬های غیر مجاز بوده¬ایم.

وی با اشاره به افزایش حوادث جاده¬ای از نوع واژگونی که غالباً بدلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان می باشد ادامه داد: برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید   افتتاح طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی

بهمنی  اظهار امیدواری کرد: با توجه به فعالیت ۵۸ ایستگاه ثبت تخلف سرعت این اداره کل در سطح محورهای اصلی استان، اِعمال قانون رانندگان متخلف بر اساس سرعت متوسط، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده¬ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می¬گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده¬ای در محورهای استان باشیم.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها