۵۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای ۵۰ برنامه در بقاع متبرکه خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

به گزارش“پیام خاوران” ، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت اظهار داشت: ایجاد نشاط عمومی با الهام از آموزه‌های رضوی در تمامی سطوح جامعه با انگیزه ه و عواطف مذهبی و جهت بخشی به آن، گسترش و افزایش شناخت معرفت عمومی نسبت به حضرت رضا(ع)، حضرت معصومه و حضرت شاه چراغ و عمومی، همگانی و فراگیر ساختن فرهنگ، سیره و گفتار حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س)  از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کاروان شادی با عنوان شمیم کرامت در ۷ بقعه متبرکه سطح استان از جمله در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده سیدعلی و سیدالحسین نهبندان، امامزادگان بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، امامزادگان سیدمحمد و سید ابراهیم فردوس، امامزاده علی(ع) طبس و امامزاده سید عبدالکریم بشرویه از جمله برنامه‌های گرامیداشت این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: در ۵ بقعه متبرکه کاروان خدام حرم رضوی را خواهیم داشت که در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده زید بن موسی قاین، امامزاده سید ابوالقاسم(ع) خوسف و امامزادگان سیدمحمد و سید ابراهیم فردوس و همچنین امامزاده علی(ع) طبس حضور خواهند یافت.

بخشی‌پور با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور مردم در مراسماتی که هرساله برگزار می‌شود، از ضبط و پخش مراسم جشن این ایام در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، امام زاده علی سید حسین زرگ و سید حسین بن جعفرفشاه طبس و امامزادگان بی بی زینب خاتون(س) خضری خبر داد.

وی با اشاره به اجرای پویش مجازی «فدای دخترم» نیز در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده زید قاین، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، افزود: جشن ولادت حضرت معصومه(س) نیز در امامزادگان قاین، خوسف، سرایان، فردوس و طبس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   ممنوعیت ورود به اماکن گردشگری خراسان جنوبی ادامه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: مراسم جشن امام رضا(ع) نیز در امامزادگان بیرجند، قاین، خوسف، سرایان، فردوس، طبس و بشرویه برگزار خواهد شد.

بخشی‌پور با اشاره به روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این روز در تقویم رسمی کشور به منظور تکریم و بزرگداشت جایگاه ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه در فرهنگ و مذهب کشور به ثبت رسیده است که در این راستا همه ساله مراسمی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود‌.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها