تخت‌های آی سی یو بیماران کرونایی پر شد!

به دنبال افزایش مبتلایان و بیماران بدحال کرونایی در خراسان جنوبی، ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند پر شد.

به گزارش “پیام خاوران “ ضیائی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، اظهار داشت : خیلی از بیمارن، در انتظار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که متاسفانه ظرفیت تخت‌ها تکمیل شده و منتظر هستیم بخش آی سی یو خالی شود.

او افزود: بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری مبتلایان کرونا در استان است که به دلیل نبود متخصص عفونی در برخی شهرستانها، بیماران کرونایی شهرستان‌های طبس، نهبندان و سرایان در این بیمارستان بستری می‌شوند.

راه اندازی بخش سوم مراقبت‌های ویژه تا هفته آینده

ضیائی بیان کرد: کامل شدن ظرفیت بخش‌های ویژه بیمارستانی ما را به فکر راه اندازی بخش سوم انداخته است که با تجهیز آن، هفته آینده راه اندازی می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در شهرستان‌های قاین و فردوس با وجودی که متخصص عفونی داریم، اما اگر حال بیمار کرونایی وخیم شود و بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند ظرفیت خالی داشته باشد، به اینجا منتقل می‌شود.

او ادامه داد: مراجعه افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان زیاد شده است و با این شرایط شاید در آینده نزدیک آمار مبتلایان خیلی بیشتر از قبل شود.

ضیائی به بستری ۲۲۲ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان تا ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: خیلی از این بیماران در بخش عفونی بستری می‌شوند و اگر بدحال شدند مجبور می‌شویم آن‌ها را به بخش مراقبت‌های ویژه بفرستیم.

کاهش سن مرگ و میر بیماران کرونایی

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابراز نگرانی از افزایش فوتی‌های بخش مراقبت‌های ویژه ادامه داد: این افراد، چون درگیری ریوی دارند، باید لوله گذاری و متصل به دستگاه تنفسی شوند که متاسفانه در این شرایط ۵۰ درصد بیماران فوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید   "شستا" در معادن سیلیس و فروسیلیس نهبندان سرمایه گذاری می کند

او اظهار کرد: در ماه‌های گذشته، بیشتر فوت شدگان کرونا در استان ۵۰ یا ۶۰ سال به بالا بودند که اکنون این مرگ و میر در گروه‌های سنی ۳۰ تا ۵۰ سال هم مشاهده شده است.

ضیائی با بیان اینکه یک درصد از بیماران کرونایی خراسان جنوبی، کودکان زیر یک سال هستند، بیان کرد: این مبتلایان دارای علایم خفیف تری هستند و خوشبختانه در مواردی که پدر و مادر در یک خانواده به کرونا مبتلا شده اند، کودکان را کمتر درگیر کرده است.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در عین حال هشدار داد با وجودی که آمار مبتلایان در سنین زیر ۱۰ سال خیلی کم است، اما احتمال افزایش مبتلایان به کرونا دور از ذهن نیست چرا که این افراد ممکن است ناقل باشند و بقیه را مبتلا کنند.

به شایعات فضای مجازی توجه نکنید

او با بیان اینکه با اوج گرفتن کرونا در کشور، شایعات هم درباره درمان این بیماری زیاد شده است، گفت: متاسفانه برخی با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی عنوان می‌کنند که کرونا یک ویروس نیست و شبیه باکتری است و خشک کننده‌ها می‌تواند حال افراد را بهبود ببخشد.

ضیائی بیان کرد: با سرعت فزاینده شیوع کرونا در جهان، وقت آن نیست که این ساده انگاری‌ها را داشته باشیم و اگر فرض کنیم چنین درمانی هم وجود داشته باشد، چرا باید بیماران این همه اذیت شوند و آمار فوتی‌ها در جهان به ۵۴۰ هزار نفر برسد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار کرد: مرجع رسمی اعلام کشف واکسن و داروی درمان کرونا، سازمان جهانی بهداشت است و اگر روزی دیدیم پزشک و یا فردی اعلام کرد داروی درمان کشف شده است، باید در صحت و اعتبار علمی گفته‌های این افراد شک کرد.

بیشتر بخوانید   آماده باش 500 واحد بهداشتی خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

منبع:باشگاه خبر نگاران

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها