انجام ۱۰ هزار تست کرونا از بیماران سرپایی و بستری در بیمارستانهای خراسان جنوبی

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار مورد تست از بیماران سرپایی و بیماران بستری در مراکز بهداشتی و درمانی استان انجام شده است.

مجتبی سخاوتی در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری ” پیام خاوران ”  اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۸۰ مورد مثبت  که ۹۲۱ مورد مربوط به بیماران سرپایی و ۷۵۹ مورد مربوط به بیماران بستری دربیمارستان بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت آزمایشگاه ویروس شناسی از اوایل اسفندماه با شیوع ویروس کرونا و براساس دریافت دستورالعمل های وزارت بهداشت وتصمیم دانشگاه در بیمارستان ولی عصر(عج)بیرجند راه اندازی شده است تصریح کرد:در این بیمارستان فضای مناسب برای راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی که لازمه تشخیص قطعی بیماری کرونا است، ایجاد شده است.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با اشاره به انتخاب شکوه غفاری متخصص ویروس شناسی به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه کرونا در خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین تعدادی نیروی با تجربه دانشجوی ترم آخر ویروس شناسی به صورت افتخاری و پس از آن تعدادی از همکاران سایر آزمایشگاه ها با تایید وی در آزمایشگاه مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجوز انستیتو پاستور ایران  را اخذ کرده است افزود: با شروع فعالیت آزمایشگاه، کیت های مورد نیاز از انستیتو پاستور تامین شد با توجه به افزایش تجهیزات و نیروی انسانی، میزان نمونه گیری در استان افزایش یافت.

 سخاوتی بیان کرد: به دلیل حجم بالای تقاضا و بیمارانی که علامت دار هستند محدودیت هایی در نمونه گیری وجود دارد که بر اساس آن، نمونه گیری ها براساس آخرین دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفاه  حال شهروندان با یکی از آزمایشگاههای خصوصی شهرستان بیرجند قرارداد اولیه منعقد گردیدکه بلافاصله بعد از آماده سازی فضای فیزیکی، نمونه ها جهت آزمایش، ارسال خواهند شد تا بتوانیم در حجم وسیع تری تست ها دریافت شده را برای هم استانی های عزیز در اسرع وقت انجام دهیم.

بیشتر بخوانید   رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منصوب شد

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با قدردانی از زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا و به خصوص کادر سخت کوش آزمایشگاهی، از هم استانی های عزیز خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به خصوص استفاده از ماسک به کاهش شیوع این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها