خراسان جنوبی رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صمت گفت: خراسان جنوبی رتبه هفتم استخراج معدن و رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، مهدی اصفهانی شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بابیان اینکه معدن، تجارت و بازرگانی از جمله مزیت‌های خراسان جنوبی است، اظهار کرد: صنعت در این استان مترادف با حوزههایی است که توانمندی‌هایی از جمله معدن را در خود دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده معدن در خراسان جنوبی بیش از ۴.۷ هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: ارزش افزوده سهم بازرگانی نیز در خراسان جنوبی ۶.۲ هزار میلیارد ریال است و بازرگانی در این استان حدود ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت تصریح کرد: در خراسان جنوبی فعالیت‌‌های خوبی در حوزه صمت آغاز شده که اگر بخواهد منتج به نتیجه شود باید به کار و فعالیت سرعت داده شود.

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز به برگزاری جلسات موفق و فعال ستاد تنظیم بازار، تسهیل و رفع موانع تولید و تجارت مرز در دوران رئیس سابق سازمان صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: امید است بعد از این نیز این جلسات به قوت خود ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنی تفاهم نامه‌هایی در حوزه صمت استان با ایمیدرو، ایدرو و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده که امیدواریم با به ثمر رسیدن این تفاهم نامه‌ها شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صمت استان باشیم.

معدن یکی از محورهای توسعه خراسان جنوبی است

محمدجوانشیرگیو، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان‌جنوبی نیز با تاکید بر اینکه یکی از محورهای توسعه خراسان جنوبی معدن است، گفت: تنها مزیت تجارت در خراسان‌جنوبی ارتباط با افغانستان است که این به تنهایی نمی‌تواند محور توسعه استان باشد که در این راستا صنعت، معدن و تجارت برای خراسان‌جنوبی بسیار حساس است.
وی با اشاره به اینکه صنعت زغال‌سنگ در خراسان جنوبی یکی از منحصر بفردترین صنعت‌ها است که در منطقه طبس واقع شده است، اظهار کرد: در این راستا اقدامات خوبی در بخش اکتشاف، بهره‌برداری، شست و شوی زغال‌سنگ و کک سازی نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید   قرار عاشقی با پدران آسمانی در بیرجند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۱۰ میلیون دلار اعتبار برای برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی به عنوان پایه فعالیت‌های اکتشافی هزینه شده که این امر نه تنها در بخش معدن بلکه در بخش آب نیز برای استان اهمیت دارد.

جوانشیر ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ۳ پروژه استحصال طلا از جمله طلای هیرد، کودکان و مس و طلای شادگان در دست اقدام است.

وی افزود: خراسان جنوبی از پتانسیل معدنی خوبی برخوردار است همچنین به لحاظ نیروی انسانی نیز غنی است اما سرمایه‌گذاری که بخش سوم کار است در این استان نیاز به فرهنگ سازی دارد.

داوود شهرکی رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: طی این سال‌ها برای پیشرفت استان در حوزه صمت تلاش کردم و اگر موفقیتی است هدف رضایت مردم استان بود و در مدت زمان فعالیتم در استان از هیچ تلاشی کوتاهی نکردم‌.

در پایان این مراسم از زحمات داوود شهرکی تقدیر و عباس جرجانی به عنوان سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی معرفی شد.

انتهای پیام/۲۵۳

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها