بیش از ۷ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۳٫۵ میلیون خانوار غیر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که از کرونا آسیب دیده بودند توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی و هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

به گزارش “پیام خاوران”  محمد زهرایی ، پیرامون رزمایش کمک مومنانه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال در سخنرانی خود فرمودند چه خوب است یک رزمایش سراسری از مواسات و همدلی کمک مومنانه انجام شود.

وی افزود: بسیج مستضعفان نیز در راستای این فرمایش مقام معظم رهبری جلساتی را تشکیل داد و طرح نهضت کمک مومنانه طراحی شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به این‌که گام اول رزمایش کمک مومنانه ۵۰ روز به طول انجامید، گفت: در این مدت ۳٫۵ میلیون خانوار غیر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که از کرونا آسیب دیده بودند توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی و به هر خانوار دو بسته معیشتی داده شد که در مجموع هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

وی با بیان این‌که رزمایش کمک مومنانه مردم پایه بود، افزود: در این رزمایش یک واحد نهادها، وزارت خانه‌ها، بسیج و سپاه و ۳ واحد را مردم کمک کردند که چهار میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی توسط مردم تهیه شد.

زهرایی با بیان این‌که ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران در رزمایش کمک مومنانه مشارکت داشتند، تصریح کرد: در این رزمایش برای اولین بار نهادهای حاکمیتی و انقلابی در کنار هم نشستند و یک کار منسجم و زیبا رقم خورد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: گزارش این کار که به محضر مقام معظم رهبری رسید، ایشان فرمودند “این کار جز اراده خداوند نبود و یادآور عزت و غروری بود که در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت و یک نهضت خداپسندانه بود”.

بیشتر بخوانید   آهن اسفنجی قائنات آماده افتتاح است

زهرایی با اشاره به اینکه بسیج به دنبال این بود که مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه را انجام دهد، خاطرنشان کرد: جلسه‌ای در همین راستا برگزار شد که با فرمایشات مقام معظم رهبری مقارن شد و ایشان فرمودند “باردیگر این رزمایش کمک مومنانه اتفاق بیفتد”.

وی با اشاره به این‌که گام دوم رزمایش مومنانه در سه مرحله طراحی شده است، افزود: این رزمایش در ماه‌های ذی الحجه، محرم و صفر برگزار خواهد شد که در هر ماه روی ده روز از قربان تا غدیر، دهه اول ماه محرم و دهه آخر صفر تمرکز کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امسال حج تمتع برگزار نمی‌شود و بسیاری از قربانی‌ها به خاطر کرونا انجام نخواهد شد، همچنین در دهه اول محرم، هیئت‌های مذهبی مانند گذشته تجمع و عزاداری نخواهند داشت و در دهه آخر صفر نیز پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد و بسیاری از نذورات و خیرات مردم می‌تواند در قالب کمک مومنانه به دست نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا برسد.

زهرایی تصریح کرد: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه علاوه بر بسته معیشتی، لوازم التحریر، جهیزیه، اجاره‌بها و تسهیلات اشتغالزا نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که خراسان‌جنوبی در گام اول رزمایش در زمینه هم افزایی نهادها بسیار خوب عمل کرد، افزود: بضاعت استان در جمع آوری کمک با توجه به این‌که سطح درآمد مردم از متوسط کشوری پایین تر است انتظار زیادی نیست اما به نسبت جمعیت و سطح درآمد مردم، مشارکت خوب بوده است.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها