ایجاد ۶۰ هکتار گلخانه در نهبندان

فرماندار نهبندان با اشاره به ساخت هزار هکتار گلخانه در خراسان جنوبی گفت: با اجرای این طرح ۶۰ هکتار به مجموعه گلخانه‌ای شهرستان نهبندان اضافه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران ”  بیکی ، اظهار داشت : نهضت گلخانه‌ای در سطح خراسان جنوبی، ماموریت بسیار مهمی است که از سوی استاندار به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده  است.

وی با اشاره به ساخت هزار هکتار گلخانه در خراسان جنوبی افزود: ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری و کشاورزی ماموریت مهم جهاد کشاوری است، لذا شرایط باید برای ایجاد این سرمایه گذاری فراهم باشد.

بیکی با تاکید بر اینکه تاخیر در اجرای طرح مجتمع گلخانه‌ها باید در سال جهش تولید جبران شود،ادامه داد: مجتمع فعلی گلخانه‌ای شقایق نهبندان دارای ۵۴ قطعه است که ٢٨ قطعه به افراد واگذار و فرآیند واگذاری ۲۴ قطعه دیگر در دست بررسی است.

فرماندار نهبندان  اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پنج قطعه گلخانه به بهره برداری و چهار قطعه در حال انجام فعالیت است؛ برای احداث ٣٠ هکتار فاز دوم اجرای گلخانه ها، برنامه ریزی و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به سوخت مورد نیاز گلخانه ها، گفت: گاز رسانی به مجتمع گلخانه‌ای در حال پیگیری است، لذا در صورتی که عملیات گاز رسانی به اتمام نرسد، علیرغم محدودیت‌های موجود، سوخت گلخانه‌ها تامین خواهد شد.

 

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها