افزایش ۴۰۰ کیلووات به تولید برق خورشیدی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت:تولید برق خورشیدی در استان، با بهره برداری از ۳۷ نیروگاه جدید به۴۰۰ کیلووات افزایش یافت.

به گزارش ” پیام خاوران ” مهندس مهدی دادگر اظهار داشت:  از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۴۰۰ کیلووات به شبکه توزیع نیروی برق خراسان جنوبی متصل شده است و بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت خرید تضمینی برق، به مشترکان این نیروگاه ها پرداخت کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۲ نیروگاه‌ برق خورشیدی با ظرفیت ۲۱.۱۶ مگاوات در خراسان جنوبی فعال است گفت: ۳.۱۶ مگاوات از این ظرفیت مربوط به ۳۱۹ نیروگاه خورشیدی ۲۰ و بالای ۲۰ کیلووات، ۱۰ مگاوات مربوط به نیروگاه شهرستان خوسف، ۷ مگاوات مربوط به نیروگاه سربیشه و یک مگاوات مربوط به نیروگاه شهرستان بشرویه است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: از ابتدای طرح خرید تضمینی برق از مشترکان نیروگاه‌های خورشیدی در استان تاکنون ، در مجموع ۷ میلیون و ۵۹۳ هزار کیلووات ساعت برق خریداری و ۸ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان به صاحبان این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

 

دادگر همچنین با اشاره به شروع عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی درح با حضور وزیر نیرو در سال جاری گفت: با احتساب سرمایه گذاری‌های قبلی در صورت تکمیل عملیات اجرایی این طرح ، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر استان از مرز ۷۰ مگاوات عبور خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۱۱۷ محدوده معدنی در شرق کشور شناسایی شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها