خراسان جنوبی، تلاش خستگی‌ناپذیر و اراده پولادین معتمدیان را کم داشت

 شنیده‌ها حاکی از این است که معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی قصد رفتن دارد، استانداری که تلاش بسیاری کرد تا رنگ محرومیت از چهره استان برچیده شود.

به گزارش ” پیام خاوران “ محمدصادق معتمدیان، از ۷ آذرماه ۹۷ نامش با نام خراسان جنوبی عجین و استاندار این استان شد. از همان روزهای اولیه حضورش در استان جهادگونه پای تمام پتانسیل‌های استان ایستاد و ظرفیت‌ها را بارور ساخت. ظرفیت‌هایی که شاید سال‌ها بود فراموش شده بود.

او مدیران را پای کار کشاند و دائما تاکید می‌کرد مدیران باید از جنس مردم بوده و با حضور مستمر در میان مردم، جنس اصلی مشکلات را درک کنند.

استاندار خراسان جنوبی در همین مدت کوتاه در استان، دائما به تمام شهرستان‌ها و روستاها سفر می‌کرد تا مشکلات را از نزدیک رصد کند. گاهی حتی در میان مردم دورترین روستاها، با مرکز تماس گرفته و پیگیر حل مشکلات در همان لحظه می‌شد.

یکی از اتفاقات خوب در زمان حضور معتمدیان در خراسان جنوبی، حضور مستمر مهمانان و مقامات کشوری در استان بود؛ امری که باعث شناسایی بهتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و پیگیری روند اجرای پروژه‌های در حال ساخت و بر زمین مانده بود.

در حوزه صنایع دستی، در سال جاری در هر شهرستان یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار انتخاب شد تا یکی از ظرفیت‌های استان بهتر معرفی شود.

طی سال گذشته یکی از مطالبات چندین ساله مردم استان با حضور مقامات کشوری به واقعیت تبدیل شد و آن، آغاز عملیات اجرایی احداث راه‌آهن بیرجند – یونسی بود. خبری که برای مردمی که سال‌هاست در آرزوی راه‌آهن بودند، بسیار مسرت بخش بود.

با تلاش معتمدیان و تلاش برای اشتغالزایی، این استان توانست در سه فصل پایین ترین نرخ بیکاری کشور را داشته باشد.

بیشتر بخوانید   ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع خراسان جنوبی برای چرای دام آزاد سازی می شود

یکی دیگر از اقدامات، ساخت مسکن به ویژه برای محرومان خراسان جنوبی است. در این راستا با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شد.

همچنین خراسان جنوبی اولین استان در کشور است که موضوع مسکن جامعه ایثارگری آن به طور کامل در آن حل شده است.

با پیگیری‌های استاندار، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی را به لیست پنج استان اولویت‌دار کشور در زمینه ریل‌گذاری اضافه کرد.

او در بحث کشاورزی نیز با تلاش برای فرآوری محصولات، تلاش کرد تا نام محصولات کشاورزی این استان را در کشور و یا حتی جهان معرفی کند. او تلاش کرد تا طبق یک برنامه سه ساله خراسان‌جنوبی را به هاب منطقه‌ای شتر تبدیل کند.

او مرزهای استان را فعال کرد تا صادرات رونق دوباره‌ای گیرد. عمران و آبادانی مرزها یکی از اصول اساسی کار او در طول مدت حضورش در استان بود.

رسیدگی به وضعیت جاده‌ها که سال‌ها جز مطالبات مردم بود، نیز یکی از اولویت‌های اساسی معتمدیان بود.

استاندار خراسان جنوبی در مدت کوتاه حضور در استان در تمامی حوزه‌ها تنها برای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان و بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش‌ شبانه‌روزی کرد و در این راستا مدیران را نیز پای کار آورد.

خراسان جنوبی به مدیری چون او برای پاک کردن نام محرومیت از پیشانی خود نیازمند بود. مدیری که معتقد بود خراسان جنوبی محروم نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها