خراسان جنوبی باهمراهی مردم از وضعیت هشدار خارج شد/ورود سومین دستگاه سی تی اسکن به خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در حال حاضر از وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا خارج شده است گفت: تعداد شهر‌های قرمز استان هم از ۷ به ۵ شهر کاهش یافته است.

به گزارش” پیام خاوران،  محمد دهقانی فیروز آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از مشارکت وهمراهی مردم استان اظهار داشت: خوشبختانه در چند روزگذشته با مشارکت و همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، شاهد کاهش بستری بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت در استان هستیم.

وی بیان کرد: با رعایت اصول بهداشتی ورعایت فاصله گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک  آمار بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان از ۲۰۰ نفر به حدود ۱۸۵ نفر و همچنین تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها از میانگین ۹۰ نفر به ۷۵ مورد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند از ورودسومین دستگاه سی تی اسکن به خراسان جنوبی برای تسریع در درمان بیماران خبر داد و گفت: سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اختصاص یافته است که فردا تحویل مسئولان این بیمارستان می‌شود.

وی هزینه خرید این دستگاه را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارکرد: این سومین دستگاه سی تی اسکن پیشرفته است که وزارت بهداشت و درمان از آغاز امسال به خراسان جنوبی اختصاص داده است.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه پیش از این، بیمارستان‌های فردوس و نهبندان به این دستگاه مجهز شده بودند  تصریح کرد: دربیمارستان شهید چمران فردوس نصب و راه اندازی شده است و دربیمارستان شهید آتش دست نهبندان نیز بزودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند اختصاص سه دستگاه سی تی اسکن پیشرفته را به استان در شرایط کرونایی بسیار با اهمیت دانست و گفت: این تجهیزات به کادر پزشکی استان برای تشخیص و درمان بیماریها، به ویژه ویروس کرونا  نقش موثری ایفا می کند.

بیشتر بخوانید   330 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود

وی با اشاره به فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، از هم استانی‌ها خواست با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش‌های جایگزین به جای روش‌های حضوری، از برگزاری مراسم ها و تجمع غیر ضروری و سفر به شهر‌های قرمز مثل خراسان رضوی خودداری و همچنان از ماسک استفاده کنند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به سنت قربانی کردن در روز عید سعید قربان افزود: علاوه بر ویروس کرونا بیماری‌های مشترکی بین انسان و حیوان مانند تب کریمه کنگو وجود دارد که با رعایت اصول بهداشتی و ذبح حیوان در محل‌های مناسب مثل کشتارگاه ها، می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها