۳۳۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: براثر خشکسالی ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و کم آبی مهمترین مشکل در خراسان جنوبی است با این وجود در شبکه‌های آبرسانی استان به صورت میانگین هدرفت بالای ۴۰ درصد آب را داریم.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده صبح امروز در قرارگاه محرومیت‌ زدایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای هماهنگی نهادهای خدمت رسان در کشور تشکیل شده تا خدمت‌رسانی به مردم به شکل بهتر و ویژه‌تر رقم خورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت موضوع مهم در این قرارگاه با افق سه ساله پیگیری می‌شود اضافه کرد: بحث تأمین آب شرب موضوع اول رسیدگی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح کشور است که در این راستا ۶۶۰ روستا در خراسان جنوبی برای آبرسانی و اصلاح شبکه پیشنهاد شده که در مجموع  به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان در یک بازه زمانی کوتاه مدت به پایان برسد.

عباس زاده با بیان اینکه در حال حاضر براثر خشکسالی ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود تصریح کرد: کم آبی مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی است با این وجود در شبکه‌های آبرسانی استان به صورت میانگین هدرفت بالای ۴۰ درصدی آب را داریم.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و احیای قنوات را از دیگر اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد و گفت: در سطح استان هفت هزار و ۳۰۰ رشته قنات ثبت شده که بر روی ۷۰ درصد این قنوات تاکنون هیچ عملیات بازسازی انجام نشده و مرمت قنوات اولویت‌دار استان به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، احداث راه‌های روستایی، مسکن روستایی و بازآفرینی محلات شهری را از دیگر موضوعاتی دانست که توسط این قرارگاه دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید   4 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد

عباس زاده اظهار داشت: مسئولان متولی طرح‌های اولیه و موردنیاز خود در این حوزه‌ها را احصاء کنند تا به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ارسال شود و بعداً این طرح‌ها در قالب تفاهم‌نامه در استان اجرایی شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها