تأمین سلامت مردم برای هیئتی‌ها یک اولویت است/توصیه‌هایی برای محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تأمین سلامت مردم برای هیئتی‌ها یک اولویت است، گفت: برای ایام محرم تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت‌الاسلام احمد رضایی اظهار کرد: در تمامی برنامه‌های معنوی و مذهبی دهه امامت و ایام غدیر و همچنین عزاداری محرم اولویت تأمین سلامت مردم از طریق رعایت موازین بهداشتی و دقت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هر چند مانند سال‌های گذشته تجمعات را در روز غدیر نخواهیم داشت ولی تلاش می‌شود از روش‌های مختلف و متعدد چون استفاده از فضای مجازی، شادی ایام عید را به خانه‌های مردم بیاوریم.

رضایی با اشاره به سنت نیک اطعام در روز غدیر ادامه‌داد: یکی از اقداماتی که تشکل‌های دینی خراسان‌جنوبی در ایام غدیر پیگیری می‌کنند طبخ غذا و توزیع آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین جوامع هدف و به ویژه نیازمندان و محرومان است.

وی افزود: همچنین تعدادی از هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی در ایام غدیر کاروان‌های شادی را در برخی از شهرستان‌ها خواهند داشت و کمک‌هایی را در قالب رزمایش مواسات تقدیم نیازمندان خواهند کرد.

فعالیت هیئت‌ها پیوست فرهنگی و بهداشتی داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: توصیه ما به همه فعالان در هیئت‌های مذهبی این است که فعالیت‌های آنان پیوست فرهنگی و بسته فرهنگی و بهداشتی داشته باشد.

رضایی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عزاداری‌های ماه محرم اظهار کرد: طبق توصیه ایشان ما نیز در خراسان‌جنوبی تمامی فعالیت‌ها را بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در ماه محرم خواهیم داشت.

وی بیان‌کرد: برای برگزاری مطلوب عزاداری ماه محرم ستادی با عنوان ستاد محرم با ذیل مجموعه ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه هیئت، مساجد، آموزش، رسانه، مبلغین، هنر، اهل سنت، قرآنی، ارتباطات و ارزشیابی، کتاب و کودک و نوجوان در استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید   مادر شهید محمود سورگی به فرزندش پیوست

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: هدف ما بر این است که برنامه‌هایی را با توجه زیست بوم استان و شرایط خاص منطقه برای ایام محرم تدوین کنیم.

توصیه‌هایی برای عزاداری ایام محرم

رضایی گفت: استفاده از فضای باز چون پارک‌ها برای برگزاری مراسم، ضدعفونی کردن مکرر فضاهای بسته هیئت‌ها، دقت در فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین زنجیر شخصی از جمله توصیه‌ها به شرکت کنندگان در محافل سید الشهدا (ع) و متولیان برگزاری مراسم است.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیز چه در ایام محرم و چه ایام غدیر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جای توزیع شربت و شیرینی و چای می‌توانند اقلام بهداشتی چون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توزیع کرده و در نوع نذورات خود تغییر داشته باشند.

تجمعات چند هزار نفری در محرم نخواهیم داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تجمعات در ایام محرم نیز به صورت حداقلی خواهد بود، یادآور شد: در راستای جلوگیری از تجمعات چند هزار نفری امسال مراسم قتلگاه بیرجند در روز عاشورا را نخواهیم داشت مگر شرایط خاصی به وجود آید.

رضایی گفت: توصیه اکید ما به مردم چه در ایام غدیر و چه محرم کمک در فضاسازی شهری ولو با نصب یک پرچم بر سر در خانه یا مغازه است.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها