۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ازایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی در روستاهای استان خبرداد و گفت: این امر به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای افراد محروم جامعه اجرایی می شود

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی دادگر در بازدید از رسانه های استان با ارج نهادن به مقام والای خبرنگاران بر نقش تاثیر گذار آنها در جامعه تاکید کرد وگفت: خبرنگاران ورسانه ها در پیشبرد اهداف سازمانها وتوسعه استان نقش موثر وارزشمندی داشته ودارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۱ مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی به شبکه متصل است که این مهم ظرفیت پایداری برای استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۲ نیروگاه خورشیدی در استان فعال است افزود: استاندار محترم خراسان جنوبی اقدام بزرگ وارزشمندی برای قشر محروم روستایی آغاز کرده‌اند که قرار است ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در روستاهای استان ایجاد شود.

وی گفت: در این راستا متقاضیان می‌توانند ازتسهیلات اعطا شده وهمچنین کمک های نهادهای حمایتی استفاده کنند تا بتواند در این کار سرمایه گذار کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: با تحقق این مهم ۳۷.۵ مگاوات به ظرفیت خورشیدی استان اضافه می‌شودو ظرفیت تولیدبرق خورشیدی استان به ۶۰ مگاوات می‌رسد .

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که در بحث انرژی‌ها خورشیدی ظرفیت بسیار بالایی داردخاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند در روزهای گرم سال در جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها و تولید برق نقش موثری ایفا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان و تعدادی از روستاهای زیر خط بالای ۵ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۳۰ روستا با ۱۸ هزار کیلومتر شبکه از نعمت برق برخوردار هستند،شاخص برخورداری از نعمت برق در سطح روستاها و شهرهای استان را بالاتر از میانگین کشوری توصیف کرد.

بیشتر بخوانید   پیام تبریک مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به مناسبت عید غدیر خم

مهندس دادگر ادامه داد: باید تلاش شود تا اگر مشکل و معضلی وجود دارد به طور جدی پیگیری و به شکل مناسب اطلاع رسانی گردد تا حجم خدمات گسترده‌ای که برای مردم انجام می‌شود تحت الشعاع این مسئله قرار نگیرد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق در تابستان‌ها افزود: خوشبختانه با مشارکت مشترکین تابستان امسال راتاکنون بدون اعمال خاموشی طی کردیم و ازروزهای اوج بار فاصله گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: سرانه انرژی توزیع نشده مشترکان در خراسان جنوبی یک هفتم متوسط کشور است و این میزان ۲۷صدم دقیقه در روز معادل ۹۹ دقیقه در سال است

دادگر تاکید کرد: امید است با همکاری خبرنگاران اطلاع رسانی دقیقی از فعالیت‌های حوزه برق داشته باشیم و وظیفه خود می‌دانیم در جهت انعکاس این خدمات به مردم گام برداریم که خبرنگاران در این راستا بسیار ما را یاری نموده و از زحمات ایشان تقدیر می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به اتفاق معاونان بهره برداری و دیسپاچینگ، برنامه ریزی ومهندسی ، فروش وخدمات مشترکان ومدیرروابط عمومی این شرکت بمناسبت روز خبرنگارازروزنامه آوای خراسان جنوبی بازدید کردند.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها