افزایش ۶۳ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ۱۹ هزار و ۳۹۲ تن گندم در سال جاری به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “ مجید اسداللهی اظهار داشت : این میزان محصول توسط ۲ هزار و ۷۰۵ کشاورز استان در قالب پنج هزار و ۳۶۰ محموله تحویل مراکز جمع‌آوری خرید تضمینی گندم شده است.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است عنوان کرد: تا این لحظه ۴۵۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۲۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران استان نیز در روزهای آتی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی متوسط پرداختی هر کیلوگرم گندم تضمینی را ۲۵ هزار و ۶۰ ریال ذکر کرد و گفت: روند پرداخت وجوه به نحو مطلوب ادامه دارد و کشاورزان در این خصوص نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند.

اسداللهی افزود: ۱۷ مرکز خرید گندم در شهرستان‌های استان به منظور تحویل محصول کشاورزان فعال است و عامل تشخیص، ذیحساب و ناظران در تمامی مراکز خرید مستقر شده‌اند تا خرید گندم به نحو مطلوب انجام شود.

خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد که به دلیل متفاوت بودن شرایط اقلیمی و برداشت گندم، امکان دارد تا اواسط مهرماه نیز در استان تمدید شود.

امسال سطح زیرکشت گندم آبی استان بیش از ۱۸ هزار هکتار و گندم دیم بیش از سه هزار هکتار است.

منبع:

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نخستین رویداد استارت آپی عناب کشور در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها