افتتاح پروژه های گازرسانی به ۱۸۲ روستا و ۵۲ واحد صنعتی خراسان جنوبی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با اعتباری بالغ بر ۵۷۷ میلیاردتومان پروژه های گازرسانی به ۱۸۲ روستا و ۵۲ واحد صنعتی افتتاح و عملیات گازرسانی به ۲۳۳ روستا که بخشی از ۱۳۰۹ پروژه شرکت گاز خراسان جنوبی کلنگ زنی می شود.

به گزارش“پیام خاوران “ ، سید محمود هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت سالجاری در حوزه های گازرسانی به روستاها، صنایع، واحدهای صنعتی و تولیدی و مسکن محرومین تعداد ۱۳۰۹ پروژه با اعتبار ۵۷۷ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی  می شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری تعداد ۱۸۲ روستا با هزینه ۱۵۸ میلیارد تومان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شودگفت: همچنین عملیات گازرسانی به ۲۳۳ روستا با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

وی درباره گازرسانی به صنایع استان نیز افزود: پروژه گازرسانی به ۵۲ واحد صنعتی و تولیدی نیز در هفته دولت امسال با اعتبار بالغ بر ۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

هاشمی گفت: در حال حاضر و با احتساب پروژه های گازرسانی روستایی در هفته دولت تمامی شهرها و تعداد ۹۵۰روستای استان با برخورداری ۸۴ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: هم اکنون ۱۴۴۰ واحد صنعتی استان نیز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند که با افتتاح ۵۲ پروژه دیگر در هفته دولت، واحدهای صنعتی بهره مند از نعمت گاز به ۱۴۹۲ واحد افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: علاوه بر پروژه های فوق، عملیات گازرسانی به حدود ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در سطح ۷۰۰ روستای استان خراسان جنوبی با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان  خراسان جنوبی گفت: همچنین عملیات اجرای خط تقویتی رینگ شهری در سه شهر بیرجند، قاین و طبس بمنظور پایداری شبکه و استمرار گاز رسانی در فصول سرد نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   حضور مردم در راهپیمایی به احترام سردار سلیمانی پرشورتر است

هاشمی به تامین اعتبار این پروژه ها از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی در نظر دارد با گازرسانی به ۴۰۰ روستا در سال جاری، جمعیت روستایی برخوردار از نعمت گاز را تا ۹۶ درصد ارتقا دهد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها