نهی از منکر راه برون رفت از فساد اجتماعی و اقتصادی است

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: راه برون رفت از فساد در بخش‌های مختلف اخلاقی، اداری، اجتماعی و اقتصادی در کشور بی شک انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حجت الاسلام حمیدی صبح دوشنبه در جلسه شورای عالی قضایی خراسان‌جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار برخورد قاطع، سریع و جدی در برخورد با مفاسد را دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در مواجهه با مفاسد تذکر لسانی وظیفه همگانی است، بیان کرد: در کنار برخورد لسانی باید برخورد قاطع و سریع با منکر نیز صورت گیرد.

حمیدی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری گروه‌های تذکر لسانی در جامعه، ادامه‌داد: اگر مردم یک جامعه نسبت به منکرات و فساد حساس بوده و در قبال آن امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: راه برون رفت از فساد در بخش‌های مختلف اخلاقی، اداری، اجتماعی و اقتصادی در کشور بی شک انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سامانه سجام قوه قضائیه راهی برای کسب اخبار موثق مردمی در مسیر مبارزه با فساد است، گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه دستگاه قضایی است.

حمیدی با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی طبق قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا است، یادآور شد: انجام وظیفه امر به معروف را نباید محدود به یک دهه کرد بلکه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   انجام مبادلات تجاری از دو معبر مرزی خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها