جهادگران بسیجی به مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی اعزام شدند

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه “۱۸۰ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند در ۴ روستای سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان خدمت‌رسانی کردند” گفت: در جریان سیل به ۱۰۰ رشته قنات خسارت وارد شد.

به گزارش“پیام خاوران “ ، مهدی هنری صبح امروز در بازدید از روستاهای سیل‌زده بیرجند اظهار داشت: ۱۸۰ جهادگر بسیجی در روستاهای سیل‌زده حضور یافتند تا به مردم کمک کنند.

وی افزود: به‌دنبال وقوع سیلاب هفته گذشته ۵۹ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف امدادرسانی به روستاهای سیل‌زده اکبرآباد و حسن‌آباد بخش مرکزی بیرجند اعزام شدند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: به کمک این گروه جهادی اقداماتی همچون  لایروبی ۲ استخر، مرمت ۲ رشته قنات، پاک‌سازی حسینیه و مسجد روستای اکبرآباد و حسن‌آباد از گل‌ولای ناشی از سیل انجام شده است.

هنری با بیان اینکه “در روز تاسوعای حسینی هم ۸۰ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف کمک به سیل زده های روستای کوچ بخش مرکزی بیرجند امدادرسانی کردند” افزود:  ۴ منزل سیل خورده این دو روستا به کمک نیروهای جهادی از گل و لای بارندگی های رگباری چند روز گذشته تخلیه شد.

وی عنوان کرد: در روستای “کوچ” اقداماتی همچون لایروبی استخر ۲۰۰ متری، مرمت یک رشته قنات و تخلیه هزار و ۵۰۰ متر گل و لای از داخل کانال آب انجام شد.

هنری گفت: در روستای “نوکند” بخش مرکزی بیرجند ۴۵ جهادگر بسیجی از ۳ روز گذشته اقداماتی همچون تخلیه منازل سیل خورده ، حسینیه و استخر اصلی روستا از گل و لای را انجام داده‌اند؛ این امدادرسانی‌ها در روستای نوکند ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: سپاه انصارالرضا(ع) استان از ابتدای وقوع سیل یک دستگاه لودر به روستاهای سیل‌زده اعزام کرده است و در حال امدادرسانی به مناطق است.

هنری افزود :با توجه به خسارت وارده به بیش از ۱۰۰ رشته قنات در مناطق سیل خورده و نیاز مبرم به احیای به موقع آنها، پس از تعیین مشخصات قنوات و میزان تخریب توسط جهاد کشاورزی و مدیریت بحران، عملیات اجرایی تعدادی از قنوات توسط این سازمان پیش از تأمین اعتبار آغاز خواهد شد و براساس توافق صورت گرفته اعتبار موردنیاز در آینده به سازمان واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید   باید به تمام معنا از قشر کارگر و کشاورز پشتیبانی شود

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها