۱۷ هزار کلاس اولی خراسان جنوبی تحصیل خود در مدارس را آغاز می‌کنند

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در خراسان‌جنوبی تحصیل خود در مراکز آموزشی را آغاز می‌کنند.

به گزارش “پیام خاوران ” ، محمد علی واقعی، صبح پنج‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در خراسان‌جنوبی تحصیل خود را در مراکز آموزشی آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال جاری حدود ۱۱ هزار و ۷۴۴ نوآموز ورودی جدید به مدارس در سامانه مربوطه برای طرح سنجش ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۴ دانش‌آموز سنجش شدند.

واقعی ادامه‌داد: از این تعداد نوآموز که در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند هزار و ۳۷۵ نفر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند تا غربالگری در مورد آنان به صورت ویژه و تخصصی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال سال جدید تحصیلی دو هفته زودتر از موعد مقرر در ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود، بیان‌کرد: این موضوع باعث شده که فعالیت‌های مرتبط با پروژه بازگشایی مدارس سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سه میلیارد تجهیزات آموزشی برای مدارس خریداری شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: برای آماده سازی مدارس جهت شروع سال جدید سه میلیارد تومان تجهیزات اداری و آموزشی برای همه مدارس و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات ویژه هنرستان‌ها خریداری شده است.

واقعی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی مکرر مدارس از ضروریات است، اظهار کرد: در یک مرحله یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در یک مرحله دیگر ۶۰۰ میلیون تومان بین مدارس خراسان‌جنوبی جهت خرید مواد ضد عفونی کننده توزیع شد.

وی با تبیین این نکته که طبق تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته، مدارس در همه مناطق به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، بیان‌کرد: مدارسی که جمعیت بالایی داشته و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی دقیق وجود نداشته باشد، نیمی از دانش‌آموزان در روزهای زوج و نیمی از دانش‌آموزان در روزهای فرد در مدارس حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید   انتقال 2500زائرخراسان جنوبی حج تمتع/عملیات پروازهای حج تمتع در فرودگاه بیرجند پایان یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: در روزی که دانش‌آموزان در مدارس حضور ندارند، فعالیت‌های آموزشی از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود.

زمان هر کلاس درس طی سال جدید تنها ۳۵ دقیقه است

واقعی با تأکید بر اینکه در سال جدید تحصیلی زمان هر کلاس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح نیز تنها ۱۰ دقیقه خواهد بود، گفت: جهت تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی حدود چهار هزار معلم خراسان‌جنوبی ۱۶ ساعت آموزش تخصصی دیده‌اند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزش و کلاس درس در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهر بیرجند موجب افزایش مدارس دو نوبه شده است به گونه‌ای که ۴۱ مدرس دو نوبته در استان و ۳۸ مدرسه دو نوبته در بیرجند وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: در جهت کیفیت بخشی به پایه اول تحصیلی و جلوگیری از تکرار پایه برای اولین بار در کشور در خراسان‌جنوبی معلم پایه اول به صورت اختصاصی و جذبی در مدارس دارای مدیر مستقل انتخاب می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها